onsdag 18 februari 2009

Dagens och gårdagens med olika resultat

Igår hann jag inte lägga upp någon dagens, och det var kanske tur. Jag testade nämligen nya Bourjoisskuggan på veckans bas, och det gick såhär:


Inte bra :-( Efter jobbet låg skuggan i skarpa veck.

Sedan jag började använda UDPP har jag vant mig vid att alla skuggor sitter. Även Lumenes ögonskuggsbas brukar hålla måttet. Frågan är om det är basen eller skuggan i sig, jag är inte så van vid kösa skuggor. Någon annan som testat Bourjois lösa skuggor?


Suivez mon regard... i 06 Regard rayon vert.

Idag var det dags för ett nytt försök. Nu är jag visserligen hemma mycket tidigare idag, men med UDPP som bas verkar resultatet bli bättre:




Uppdatering: Skuggan klarade sig något längre med UDPP, men på kvällen var resultatet nästan lika hemskt som det översta bilderna =(

7 kommentarer:

  1. Jag har testat skuggan och jag tycker den är svårapplicerd med borsten som följer med. Sen använder jag en klibbig krämskugga till att fästa den på locket. Då sitter den som berget på mig.

    SvaraRadera
  2. Måste genast testa det! Kanske funkar Maybellines color definer?

    SvaraRadera
  3. Såna här "katastrofer" är aldrig roliga. UDPP är verkligen grym.

    SvaraRadera
  4. Oj va jobbigt, vad var det för bas som gled runt??

    SvaraRadera
  5. Först var det lumenes skuggbaas, sedan UDPP. Det visade sig nämligen på kvällen igår att jag ropat hej för tidigt om försöket med UDPP; det funkade inte heller =(

    SvaraRadera
  6. Ooops där fick jag så jag teg:) Alltså jag menar vad konstig att UDPP inte fungerar. Den brukar ju stå pall allting.

    SvaraRadera
  7. Jag är också förvånad och förbryllad!

    SvaraRadera