lördag 17 januari 2009

Franskt till fyra tassar

I höstas fick jag en trevlig prennumerationspresent från svenska Elle, nämligen matchande handkräm och fotkräm från det franska märket L'Occitane. Krämerna innehåller sheasmör och doftar ljuvligt som ett provaencalskt pharmacie. Under min semester i Nice i höstas fick jag äntligen titta närmare på märkets butiker som är supermysiga, men lite dyra.

Både hand- och fotkrämen gillas av mig, men med tanke på priserna har jag flera produkter exempelvis från Apoteket och Crabtree & Evelyn som jag gillar bättre. (Mer om dem i ett senare inlägg.)

I Sverige kan man bl a införskaffa L'Occitanes produkter i hälsokostbutiken i Hansagallerian i Malmö.

Crème pieds peaux seches, L’Occitane, 15% beurre de karite (sheamsör) och Crème mains peaux seches, L’Occitane, 20% beurre de karite (sheamsör).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar