tisdag 5 september 2017

Nyhet: Clinique 2-in-1 Cleansing Micellar Gel + Light Makeup Remover

Clinique släpper ny rengöring i dagarna, 2-in-1 Cleansing Micellar Gel + Light Makeup Remover (150 ml, 235 kr). Den lovar att i ett enda steg avlägsna såväl smuts som lätt vardagsmakeup med micellärteknologi, utan att behöva sköljas av. Den lätta gelformulan förvandlas till vattenkonsistens när den kommer i kontakt med huden, rengör milt och lämnar huden både ren och återfuktad. Ur innehållet märks bland annat  antiinflamatoriskt gurkextrat med vitaminer och återfuktande sodiumhyaluronat, två ingredienser jag brukar gilla.

Jag måste erkänna att jag känner mig lite skeptisk till det där med att inte skölja av, men jag blir samtidigt väldigt nyfiken. Bra med ett milt alternativ till härliga Pep-Start 2-in-1 Exfoliating Cleanser som jag annars kör med just nu (recension utlovas inom kort!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar