torsdag 1 juni 2017

Nyhet: ACO Micellar Cleansing Water

Här blir det recension direkt! Nyheten Micellar Cleansing Water från ACO damp ner hos mig för testning för ett tag sedan. Det är en 3-i-1-ansiktsrengöring som ska rengöra, ta bort smink och återfukta på en och samma gång. Den kommer i en sprayflaska om 200 ml och kostar 89 kr. Inte dyrt!

Micellar Cleansing Water innehåller miceller (är det inte något med negativt laddade joner eller så?) som drar till sig smuts, talg, smink och andra orenheter som en magnet. Micellerna ska även kapsla in orenheterna och på så sätt ge en effektiv rengöring. Jag måste säga att att jag verkligen upplever att det är så (med alla micellärvatten jag testat). De rår på det mesta och huden känns helt opåverkad efteråt.

Just Micellar Cleansing Water innehåller även återfuktande hyaluronsyra och provitaming B5. Bra grejer! Den är oparfymerad och dermatologiskt testad och ska passa även känslig hy. Ma använder den genom att fukta en bomullsrondell med micellärvattnet och sedan svepa den över ansiktet. Behöver inte sköjlas av. 

Jag gillar ACO Micellar Cleansing Water. Det är bara en sak jag inte hänger med på: Varför sprayflaskan? Ett tag funderade jag på om man möjligen skulle spraya i ansiktet, men det verkar man inte skulla. Ska man fukta bomull föredra jag hällfunktion. Men annars, som sagt: bra och prisvärd.

4 kommentarer:

  1. Jag föredrar också hällflaska, älskar micellära vatten. 😀

    SvaraRadera
  2. Det låter som en intressant produkt! Jag är helt fast i L'Oréals nya micellärvatten men jag skulle absolut kunna tänka min att testa denna. Har dock också svårt att se det smarta med spraymunstycket.

    SvaraRadera