tisdag 7 mars 2017

Vårens önskepaletter - hjälp mig välja!

Jag har kommit av mig med att rapportera noggrant om alla kollektioner som kommer i strid ström. Tidsbrist, såklart, men också för att mycket känns "gjort" redan, inte tillräcklig spännande för att kittla blogglusten helt enkelt. Så är dock inte fallet med paletten ovan. Lancôme La Palette Rose Spring 2017 (610 kr) ser helt ljuvlig ut. Jag är sugen på att slå till, men tvekar på grund av läppkladd i samma låda samt eventuellt lite för kalla färger på skuggorna.
Cargo Land Down Under Eye Palette är visserligen inte från just denna våren, men ack så fin ändå. Med ett gäng skuggor i den brunguldiga skalan plus accenter i grönt, turkos och blå gör den som klippt och skuren för mig. Jag ska dessutom resa till Australien för min systers bröllop senare i vår och denna vore väl alldeles perfekt att ta med då, eller vad säger ni?

Cargo Cosmetics är ett märke jag aldrig provat förut, någon som har erfarenheter att dela med sig av? 

Too Faced gör så många fina paletter! Flera av dem innehåller lite för mycket kallt och lite för mycket rosa och lila för att attrahera mig, men mi Semi-Sweet Chocholate Bar älskar jag. Nyheten ovan, Sweet Peach lockar mig mycket. Så fin och så många ljuvliga färger. Dessutom är den ju inte så lik Down Under. Kanske kan jag unna mig båda?

Sweet Peach Glow behöver jag nog egentligen inte alls, men den är så fin! En bonus i detta inlägg som egentligen skulle handla om ögonskuggspaletter... Minus i kanten för att Too Faced numera är ganska svårt att få tag på i Sverige. Någon som har tips på hur man lättast beställer? Jag tar mig ganska sällan till Emporia, på grund av förekolehämt och så.

Så, vilken/vilka ska jag välja tycker ni? Har jag missat någon annan goding som jag borde ta med i beräkningarna?

6 kommentarer:

  1. Gillar ju färg så jag hade valt den andra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det KAN vara så att den redan är beställd!!!

      Radera
  2. Jag skulle nog välja Cargo bland dessa, känner inget sug efter de övriga faktiskt. Sweet Peach skulle vara mitt andrahandsval. Såg förresten Sweet Peach Glow i en Dudsvideo med Emily Noele på Youtube igår, kanske bra att kolla in den innan eventuellt köp:) jag tycker att hon är extremt välbalanserad och bra i sina recensioner så jag lyssnar själv ofta på henne. Jag har faktiskt inte funderat på vårinköp av paletter så mycket själv men Urban Decay har en ny på gång som jag är sugen på, minns dock inte namnet nu, tror det var nåt med Night. Och så vill jag ha theBalm Meet Matt Adoring! Haha, har visst tänkt ändå:) är även sugen på The Balm highlight and con tour. Är helt besatt av The Balms kindprodukter, använder typ bara dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cargo hemklickad! Jag är väldigt sugen på Sweet Peach också...

      Tack för videotips, ska spana in!

      Radera
  3. Jag hade valt Cargo! Där finns ju både neutrala samt färg.
    Peach Glow ser fin ut! Väldigt fin, jag som inte använder sånt blir sugen!

    SvaraRadera