fredag 31 mars 2017

Recension: Lumene Lähde Intense Hydration 24H Moisturizer

Tidigare i vår fick jag ett gäng produkter ur hudvårdsserien LÄHDE från Lumene att testa. Nu är jag redo för min första recension, och fler kommer inom kort.

Lähde Intense Hydration 24H Moisturizer (199 kr) är en alltiallofuktkräm som kan användas både dag och natt. Bland ingredienserna finns nordisk björksav som ska vara naturligt närande och arktisk källvattnen för intensiv återfuktning. Krämen beskrivs som lätt, den ska absorberas snabbt och göra huden mjuk, samtidigt som den jämnar ut vardagens effekter. Återställd fuktbalans utlovas. 

Lähde Intense Hydration 24H Moisturizer håller vad den lovar! Detta är, mina damer och herrar, en av de bästa fuktkrämer jag någonsin testat. Jag har använt den både nattetid och dagtid, i smällkalla vintern och nu i varmare vår. Den gör att jag slipper vakna med stramande hur på morgonen och den klarar växlingarna mellan torr sjukhus/kontrosmiljö och uteluft på dagen. Detta UTAN att täppa till porer eller ge blank hy.

Själva krämen känns lätt och rik på samma gång, konsistensen är nästan vispad. De allra första gångerna jag provade störde doften (lite nyttvättat, småblommigt) mig lätt, men nu förknippar jag den med den härliga återfuktningen, så nu gillar jag den. Krämen sköter sig bra med smink, inget rullfnas. Enda nackdelen med Lähde Intense Hydration 24H Moisturizer dagtid är att den saknar SPF. 

Som ni hör är jag tämligen frälst. Min burk är nästan slut och jag är tveklöst sugen på en ny. Full pott:
Betyg: 5 av 5
Jag har som dagt några fler godbitar ur serien här hemma. Recension av Lähde Hydration Recovery Aerating Gel Mask kommer snart. Jag är väldigt nyfiken på att testa fler grejer också Lähde Hydration Recharge Overnight Cream låter väldigt spännande!

4 kommentarer:

  1. Spännande. Jag som är torr som fnöske stundtals. Behöver nog spanas lite närmare på.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att du har hittat en ny favorit!

    SvaraRadera