fredag 17 mars 2017

Nya solserier från ACO till hela familjen

Klassiska ACO presenterar i vår två nyformulerade solserier med produkter för hela familjen. Nytt i hela gänget är Triple Moist Complex som lovar intensiv återfuktning Vi tar en titt:

ACO Sun Face Fluid Mattifying SPF 50+ (40ml, 159 kr) har en mattande effekt och ska fungera bra under smink. 

ACO Sun Lotion Intensive Moisture SPF 50+ (200 ml, 199 kr) lovar effektivt skydd och går snabbt in i huden utan att kladda. Produkten är extra vattenresistent. Gött med så hög SPF även till kroppen tycker jag.

ACO Sun Spray Intensive Moisture SPF 15 (175ml, 139 kr) kan användas direkt på våt eller torr hud. Fungerar även upp och ned.

ACO After Sun Tan Prolonging Milk (200 ml, 119 kr) ska vara svalkande och lugnande och återfukta i upp till 24 timmar. Produkten stimulerar hudens egna melaninproduktion och därmed "brännan". Låter som mina gamla trotjänare från Cliniderm. Denna blir jag väldigt nyfiken på!

Till barnen vankas produkter som ger skydd som håller länge, är fria från alkohol, parfym och färgämnen, samt är extra skonsamma mot känslig hud. ACO Sun ska ge effektivt skydd mot både UVA- och UVB-strålning och är extra vattenresistenta för ett långvarigt skydd.

Bebisar bör fortfarande undvika direkt solljus och första hand skyddas med kläder, solhatt och skugga. Då de allra minsta ändå utsätts för sol passar varianterna med partikelfilter, ACO Sun Kids Sensitive, bäst. Partikelfilter eller fysikaliska filter fungerar genom att de reflekterar solens strålar och ger ett extra säkert skydd.

För de större barnen finns ACO Sun Kids Active med kombinationsfilter (alltså både fysikaliska och kemiska filter) som är lätt att applicera och finns som spray, lotion och stift. ACO Sun Kids Lotion Active SPF 50 har uppgraderats till SPF 50+ för extra säkra dagar med sol och bad. De nya förpackningarna är söta tycker jag. Här saknar jag prisuppgift, men ACO brukar vara bra prissat och dessutom har de flesta apotek erbjudanden i början av sommaren. Bra när varje barn ska ha med sig tub till förskolan, man ska en hemma, en i sommarstugan osv. 

2 kommentarer:

  1. Eftersom jag måste ha minst 50 i spf brukar jag köpa de som det står kids på :) I usa säljer de spf 70 och då brukar jag köpa det. Min hud är så himla känslig :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kids passar nog de flesta med känslig hy!

      Radera