måndag 1 augusti 2016

Nyheter från Clinique: City Block Purifying Charcoal Clay Mask + Scrub, City Block Purifying Cleansing Gel och Sonic System City Block Purifying Cleansing Brush Head

Hudvårdsnytt var det här! Nu i juli släpps tre nya rengöringsprylar från Clinique, nämligen: 
City Block Purifying Cleansing Gel (265 kr/ 150 ml) är en svart (!) rengöringsgel som ska funka för alla hudtyper. Den innehåller bambukol som ska dra ut föroreningar och orenheter ur huden som en magnet och sedan hålla kvar dem så att de lätt kan sköljas av. Glycerin och koffein, två ingredienser som jag brukar gilla, ska återfukta och lugna huden. 
Tillsammans med ovanstående rengöring ska nya borsthuvudet Sonic System City Block Purifying Cleansing Brush Head (185 kr) ge optimal rengöring. Borsthuvudet har kol-berikade borst som även de drar ut smuts och föroreningar från huden likt en magnet. Precis som övriga borsthuvuden till Clinique Sonic System Purifying Cleansing Brush har själva borsten fastare borst i spetsen som lämpar sig för t-zonen och mjukare borst föresten som passar till övriga ansiktet.  
I mitten ser ni grå lermasken City Block Purifying Charcoal Clay Mask + Scrub (395 kr/ 100 ml). Den har jag redan hunnit prova lite och jag gillar den skarpt! Man bär den som en mask i fem minuter och sedan masserar och skrubbar man. Multi-tasking ftw! Renare hy och minskad porstorlek på sikt utlovas. Kaolinlera ska absorbera överskottssebum och brunalg minskar överproduktionen över tid. Naturligt bambukol drar ut föroreningar och smuts. Gentianarotsextrakt bidra med antiinflamatoriska egenskaper och skyddar mot oxidativ stress. Olika sockermolekyler mjukgör hyn och underlättar cellförnyelse. Själva peelingkornen består av miljösäkra silica-pärlor. Bra där! Jag kände mig träffad och oroad när jag läste om all microplast som hamnar i haven från våra skrubbprodukter. Kommer alltid att leta efter miljövänliga alternativ som denna framöver. 
Phu, det var dessa trevliga hudvårdsnyheter. Jag återkommer förhoppningsvis med fler inom kort, även om bloggandet är i semestermode nu. Härliga sommardagar önskas er alla så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar