söndag 7 februari 2016

Recension: Depend O2 3-step Action Nail Care Kit

Recensionsdags! Idag ska ni få höra vad jag tycker om Depends 3-step Action Nail Care Kit (199 kr). I kittet ingår nagelbandspeeling, nagelolja och kräm:
Cuticle Peeling - viktigaste steget som avlägsnar döda hudceller och hjälper nageln att växa fortare. Berikad med aloe vera.
Grape & Avocado Oil - intensivvård för torra, spruckna,flisiga eller mjuka naglar. Bevarar fukt och ger näring. Innehåller druvkärneolja, avokadoolja, mandeloja och vitamin E.
Hand & Cuticle Cream - specialvård för torra tassar. Verkar återfuktande, mjukgörande och vårdande. Berikad med aloe vera, solrosolja, fjällkvanne, kakosmör, sheasmör, vitamin e och panthenol. Stärker hudens barriäregenskaper.
Alla tre produkterna går även att köpa var för sig. Kittet är lätt att använda tycker jag. Lite nervös blir man när det står "kan orsaka" blindhet på nagelbandspeelingen, men man får passa på med den när barnen sover. Oljan är bäst! Handkrämen är inte fantastisk, men helt okej.

Jag tycker att naglarna blir i bättre kondition när jag använder kittet. Viktigast av produkterna tror jag att oljan är. Ska du bara göra en sak för dina naglar - använd olja! Jag har flera flaskor utspridda, så att jag ska kunna olja in så ofta jag får chansen. Minsta möjliga är att återfukta med oljan åtminstone när jag tagit bort lack. En extra flaska finns alltså på plats i badrummet. För mig är det faktiskt vardagslyxigt att hinna pyssla om naglarna lite extra då och då.

På tal om remover tror jag inte att 3-step Action Nail Care Kit ensam kan ta åt sig äran för friskare naglar på mina tassar. Sedan Depends egen nagelexpert Beatrice berättade att det kan ta upp till nio dygn för naglarna att hämta sig efter vanlig lackborttagning, men med den gröna "pullburken" blir nageln inte skadad alls har jag övergått helt till den och det gör stor skillnad för mig som lackar så ofta. Grön removerburk + grönt nagelvårdskitt är alltså ett bra recept mot torra flisiga naglar. 

4 kommentarer:

  1. Oj, ja det var ju en läskig varningstext helt klart :S använder också den removern och tycker att den är riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den känns så mkt skonasammare än annat!

      Radera
  2. Removern lät intressant, brukar använda en från Lidl men blev ju nyfiken på den här nu. Kitet gillar jag, men min olja är slut så måste köpa mej en ny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att man kan köpa grejerna lösa!

      Radera