måndag 30 november 2015

Recension: Vision Haircare Smooth Creaminal

Här börjar vi veckan med en hårvårdsrecension. Det är Vision Haircare Smooth Creaminal som bedöms. Jag har testat den sedan utskicket kom för några veckor sedan. Såhär skrev jag då: 
Smooth Creaminal (169 kr, 150 ml) är en leave-in-crème som ger håret en vitaminboost med proteiner och vitaminer. Innehåller vegetabiliska och långtidsverkande proteiner från silke, vete och keratin samt vitamin B5. Reducerar friss och motverkar kluvna hårtoppar. 
Just leave-in-balsam är den hårprodukt jag är mest kräsen på, och som därmed är svårast att hitta. Smooth Creaminal är inte så dum. Den orangea krämen med silkesprotein är lätt att dosera ur sin pumpflaska och doften är väldigt diskret. Håret blir mjukt, följsamt, mindre frissigt och återfuktat. Det som gör att den inte är en hel fullträff för mig är att håret blir för mjukt. Jag har ganska grova hårstrån och är van vid en viss stadga. För egen del hade jag också önskat ännu mer fukt.

Sammanfattningsvis kan man säga att Vision Haircare Smooth Creaminal är en riktigt bra produkt som håller vad den lovar även om den inte är en hundraprocentig träff just mig och mitt hår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar