tisdag 27 oktober 2015

Recension: Clinique Turnaround Revitalizing Lotion

Jag har fortfarande lite kvar att recensera ur CliniqueTurnaround Revitalizing-serie. Idag är det dags för Turnaround Revitalizing Lotion. Såhär skrev jag vid släppet:
Turnaround Revitalizing Lotion (210 kr) en ett slags fuktgivande ansiktsvatten som klappas in i huden med händerna, inspirerat av asiatisk hudvård. Utan alkohol och olja ska det fräscha upp huden och hjälpa cellförnyelsen på traven. Förbereder huden för kommande fuktprodukter. Lotionen ska användas två gånger om dagen, efter rengöringen. 
Bland ingredienserna märks koffein, jäst (!), hyaluronsyra och fermenterade mjölksyrebakterier. De sistnämnda låter väldigt spännande tycker jag! De ska hjälpa hyn i balans genom att de triggar igång huden egna skyddande proteiner i de översta hudlagren så att cellerna blir mer mottagliga för återfuktning. Komplicerat! Sockermolekyler, risextrakt och granatäppeljuice står sedan för förnyelse och uppljusning av hudytan.
Här blir det svårt att sätta betyg! Jag tycker att lotionen är väldigt bra och trevlig och verkar leva upp till det mesta av sina löften. Enda kruxet för mig är att jag är lite osäker på om jag verkligen vill ha ytterligare ett steg i min hudvårdsrutin. Men å andra sidan är den ju bra.... Svårt! Det kanske är en vanesak?
Betyg: 4 av 5
Har ni testat Turnaround Revitalizing Lotion eller någon liknande lotion? Vad tyckte ni? Det är tveklöst en ny stor trend. Nästa variant i tur till test hos mig The Body Shopnya hudvårdsserie med namnet Oils of Life™  Intensely Revitalising Essence Lotion.

Om ni är nyfikna på vad jag tycker om dagkrämen Turnaround Daytime Revitalizing Moisturizerhittar ni min recension här. Recension av nattkrämen Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer hittar ni här, omdöme om oljan Turnaround Revitalizing Treatment Oil finns här och om Turnaround Revitalizing Instant Facial kan ni läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar