måndag 19 oktober 2015

Foundationnytt från The Body Shop: Fresh Nude Foundation och Shade Adjusting Drops

Nu ska vi, om middagsluren varar, ta en titt på två spännande nyheter från The Body Shop. Först ut, Shade Adjusting Drops (30 ml, 195 kr). Dessa smarta droppar kommer i två kulörer, Darkening respektive Lightening Shade Adjusting Drops. En droppe färg gör din foundation en halv nyans mörkare eller ljusare.

Jag är mycket nyfiken på dessa, det är verkligen en bra idé! Min hud är väldigt ljus (jag är ju rödhårig) så jag har ofta svårt att hitta bra foundationnyanser. Om den uppljusande versionen kan man läsa:
En koncentration av vita och rosa pigment hjälper till att ljusa upp, samtidigt som den gula tonen i ljusa till medium-foundations neutraliseras.

Detta gör mig lite skeptisk. Många foundations är för kalla i tonen för mig. Kanske kan Shade Adjusting Drops kompletteras med en gul och en rosa flaska så småningom? Hur som helst verkar det spännande och väl värt att spana in!


Nästa nyhet är Fresh Nude Foundation (30 ml, 245 kr
),  halvmatt med SPF 15. Som ni ser är färgutbudet med 16 nyanser strålande.  Färgspektrat sträcker sig från ljusaste Chelsea Porcelain till medium Santorini Sunset och mörkaste Tuscany Chestnut.

Fresh Nude Foundation täpper inte till porer och lämpar sig även för känslig hud. Den låter huden andas och bevarar fukt med 100% ekologisk aloe vera och en lätt touch av rosenvatten. En "Nude Glow Finish" utlovas med en blandning av rena pigment och ljus-reflekterande partiklar som ska ge en naturligt semimatt finish med subtil lyster. Ska sitta på plats hela dagen och ge en byggbar lätt till medium-täckning.

Shade Adjusting Drops och Fresh Nude Foundation släpps i butik och online den 12 oktober

2 kommentarer:

  1. Tycker också det var trist att den ljusa versionen drar i rosa. Väldigt många ljusa foundation gör ju redan det:( kul idé dock, hoppas det kommer fler nyanser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, många som är för rosa eller för grå i tonen redan tycker jag.

      Radera