torsdag 6 augusti 2015

Recension: Depend Hand SPA 3-step Treatment Kit

Jag har minsann hunnit ha lite hand-SPA då och då i sommar med några av produkterna jag fick hos Depend i våras. Trestegsrutinen Hand SPA 3-step Treatment Kit är ett rengörings- och återfuktningskit som säljs i paket med tre 20-milliliterstuber för 99 kr eller var för sig i 75 milliliterstuber för 79 kr styck. Rutinen rengör och avlägsnar döda hudceller, mjukgör och återfuktar. 

Handvårdsprodukterna är berikade med bland annat solrosolja, fjällkvanne, aloevera, kakosmör, sheasmör och antioxidanten vitamin e. I trestegs-SPA:et ingår:
steg 1 Hand Peeling - skrubba vänta 5 min skölj
steg 2 Mousturizing Gel  - massera och vänta tills den absorberats. Stärker hudbarriären.
steg 3 Silk Lotion avslutar behandlingen. Går snabbt in i huden.
Jag måste erkänna att jag sällan väntat fem minuter, men jag har ändå använt tresteget en hel del. Det doftar fräscht av mint och känns som en lite lyxigare handtvätt. Tub som förpackning gillas alltid av mig och att dessa är plomberad känns också bra.

Just denna rutin gör inga underverk för naglarna, men det finns det ju andra produkter som är bra på. För händer och fötter är det helt enkelt skönt, inte revolutionerande, men trevligt. Jag kommer att fortsätta använda trion. Perfekt som en liten avslutning på nagellacksborttagning eller som lite nedvarvning efter omständigt nattande av barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar