torsdag 11 juni 2015

Venice Collection by OPI - hösten 2015

Knappt har man hunnit kicka igång sommaren förrän höstkollektionerna knackar på, här ser ni pressbilderna på OPI:s höst 2015 - Venice Collection by OPI. En härlig samling färger med inspiration från Venedigs arkitektur, historia och inte minst karnevalerna. Innan vi tar en titt på lacken; om ni inte redan varit i Venedig, åk dit pronto!



I färgskalan finns en hel del sandstens- eller öken-färger, klassiska höstfärger som rött och orange, ohöstiga pasteller och lite blågrönt. Orangea It's a Piazza Cake här ovanför lockar mig!


 Röda skimmerlack är ALDRIG fel, Gimme a Lido Kiss är givet på min önskelista.


Jag känner mig lite mer osäker på pasteller till hösten, men de kan nog vara bra i nailart.


 Mörklila krämen O Suzi Mio och svartgråa My Gondola or Yours ser eleganta ut!

Denna tjusiga trio vill jag ha genast! De kanske inte är klckrena höstlack, men nu i sommar vill jag bära turkosskimrande Venice the Party?, guldiga Baroque...but Keep Shopping och knallblå skimmerlacket St. Mark's the Spot. Inspirationen känns given - glaskonsten från Murano!

Som sagt, Venice Collection by OPI bjuder in till nailart! Ursnygg instpirationsbild tycker jag, tänker direkt på nämnda Muranoglas, karnevalskostymer, den överdådiga San Marco-katedralen och konstbienalen. Mums.

Venice Collection by OPI släpps i mitten av augustie. Lacken kostar 155 kr styck.


Fyra av dem (vilka?) säljs i ett kit om miniflaskor à 3.75 ml styck för 225 kronor. Vilka lack blir era favoriter ur Venice Collection by OPI?  Hur ser önskelistan ut? 

För swatches: kika in hos Little Miss Consumer.

2 kommentarer: