tisdag 7 april 2015

Recension: Clinique Dramatically Different Moisturizing Cream

Jag påskar vidare med en recension av den mest kända gula ansiktskrämen, denna gången i ny tappning. Som ni ser är det Cliniques storsäljare Dramatically Different Moisturizing Cream (225 kr för 50 ml eller 425 kr för 125 ml). Den nya gula krämen i burk är ett rikare alternativ som avslut på Cliniques berömda trestegsrutinDramatically Different Moisturizing Cream lovar starkare hudbarriär med högre fuktnivåer och förnyad lyster på åtta veckor. Krämen är utvärderad på sibiriska kvinnor, så då borde den ju stå sig gott även i skandinaviskt klimat!

Levererar den då? Ja, det tycker jag! Jag har testkört som både dag och nattkräm, ibland kan det ju vara en fördel i sig; en kräm som funkar både dag och natt. Med vårsolen i faggorna vill jag dock ha SPF i min dagkräm, så på sistone har jag mest använt Dramatically Different Moisturizing Cream nattetid. 

Dramatically Different Moisturizing Cream känns rik, fluffig och lyxig i sin konsistens. Den återfuktar riktigt bra och huden känns starkare och smidigare som utlovat. bra återfuktare. Dagtid är den nästan för rik för mig nu när det är varmare ute, men är det kallt är den toppen. På nätterna känns den lugnande och återfuktande. den är helt enkelt en bra fuktkräm att ha i basgarderoeben, men jag tror att många (precis som jag) ibland vill ha mer aktiva krämer på natten. Jag tror att jag kommer att återvända till  Dramatically Different Moisturizing Cream mellan olika hudvårdsrutiner för att lugna huden, perfekt när man testar så mycket som man gör som skönhetsbloggare.
Betyg: 5 av 5
Som alltid med Clinique är krämen 100% parfymfri och allergitestad, det bidrar till gott betyg!

2 kommentarer:

  1. Tack för recension! Gör ju inte suget efter att köpa mindre direkt ;)

    SvaraRadera