söndag 1 mars 2015

Recension: Apolosophy CC Cream


Jag har testat Apolosophy CC-kräm (139 kr) sedan i höstas och tänkte nu berätta vad jag tycker om den. Den ska ge både fukt och färg, vara lättapplicerad, täcka ojämnheter och ge en jämn, matt hudton. Den finns i tre färger: Light Beige, Medium Beige och Dark Beige.

Jag har testat den ljusaste färgen Light Beige, och den funkar bra för mig. Känns ganska neutral och ser ut att passa många. CC-krämer är ofta tjockare än BB-krämer enligt min erfarenhet, så även med Apolosophys variant. Det gör att den täcker bra. För att det inte ska bli för tjock väljer jag oftast att applicera med borste. 

Apolosophy CC-kräm jämnar ut hudtonen bra, precis som utlovat. Nyapplicerad är den även matt, men ska den hålla sig längre tycker jag att den behöver hjälp på traven av primer eller puder. Krämen doftar svagt parfymerat, och det är onödigt tycker jag. Vi har helt enkelt att göra med en helt okej basic CC-kräm som funkar fint även om den inte imponerar stort. Snäppkork istället för skruvkork, parfymfritt och SPF hade dragit upp betyget ett hack.
Betyg: 3 av 5

4 kommentarer:

  1. Tack för en utförlig recension! Jag har varit nyfiken på hur på bra apolosophys makeup är. Jag är farmaceut och bloggar om produktnyheter och innehållsämnen i kosmetika på www.skonhetsmedel.com
    Med vänlig hälsning,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att dul gillar den! Apolosophy gör ganska bra grejer, tycker jag. Deras läppennor och nagellack är favoriter.

      Jättekul med en faramceut som bloggar, jag kommer genast över och kollar in!

      Radera
  2. Låter helt okej men inget jag känner behov av att skaffa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man har ju en hel del prylar nuförtiden...

      Radera