måndag 9 mars 2015

Nyhet: Clinique Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40

Nu i mars, lagom tills solens strålar kommer fram allt oftare, släpper Clinique nyheten Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40. Hudvårdande egenskaper kombineras med täckning och skydd mot omvärldsfaktorer. Man lovar lätt känsla och högt solskydd utan risk för tilltäppta porer eller finnar. Krämen ska dessutom hålla huden matt och skydda eventuella tidigare acneärr från att mörkna. Porer ska också se mindre framträdande ut. 

I punktform från pressinfon: 
  • Högt bredspektrumsolskydd, UV-A/ UV-B SPF 40; PA +++ .
  • Kylande känsla, hyn ska både kännas och se fräsch ut i upp till 12 timmar.
  • Silica håller huden matt.
  • "light diffusing particles" ljusar upp huden optiskt, imperfektioner syns mindre och hyn ser jämnare ut.
Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40 kommer i de tre färgerna Light, Medium och Deep. Kostar 295 kr för 30 ml. Parfymfri och allergitestad. 

Anti-Blemish Solution BB Cream SPF 40 är huvudsakligen tänkt till hudtyperna 3 och 4. Jag tillhör ju egentligen inte någon av dem, men tänkte testa ändå. Sommartid tycker jag nämligen det är svårt med solskydd som inte ger upphov till småfinnar och tilltäppta porer. Jag återkommer med omdöme när jag testat. Håll tummarna för att Light funkar för mig! 

Här till vänster ser ni det söta pressutskicket som nådde mig idag. Det fanns ytterligare nyheter i påsen, men dem får vi titta på en annan dag. Nu måste jag ut idet fina vädret!


2 kommentarer:

  1. Tycker den låter väldigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör den, kanske även om man är typ I eller II.

      Radera