torsdag 4 december 2014

Recension: Keune Keratin Curl Defining Cream

Keunes nya lockkräm Keratin Curl Defining Cream (223 kr) är en definierande kräm som utöver textur lovar  mjukhet, rörelse och glans till håret och samtidigt anti-friss. Jag har testat den ett bra tag (tar lång tid på mig med hårvårdstestning eftersom jag tvättar håret ca en gång i veckan) och tänkte dela med mig av mina erfarenheter!

Lockkrämen ska appliceras på handdukstorkat hår och sedan kan man föna eller låt självtorka. Hos mig är det endast tal om det senare! Jag tycker att  Keratin Curl Defining Cream fungerar ganska bra! Håret blir inte för mjukt, men inte heller strävt och lockarna blir ganska fina. Lite sämre effekt känner jag på frissighet. För högsta betyg hade jag gärna sett lite mindre friss och lite mer definierade lockar. Plus i kanten för praktiskt pumpflaska och mild doft.
Betyg: 4 av 5
Här kan ni läsa mer om hela Keratin Curl-serien. Keratin Curl Defining Cream gör mig nyfiken på både märket i sig och hela lockserien. Undrar hur resultatet blir om man går all in...

2 kommentarer:

  1. Låter riktigt najs. Är så inne på just lock-produkter nu så jag suger in all info jag kan hitta. Hur är doften? Har mindre bra doft-erfarenhet från just Keune.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doften är ganska diskret, lite frisörig och lite blommig. Om man nu kan lita på min genomförkylda näsa :)

      Radera