måndag 15 december 2014

Recension: Clinique Sonic System Purifying Cleansing Brush

Hög tid för omdöme om spännande hudvårdsnyheten Sonic System Purifying Cleansing Brush från Clinique. Denna roterande ansiktsborste är ett komplement till det traditionella trestegssytemet med rengöring, exfoliering och fukt. 

Clinique Sonic System Purifying Cleansing Brush är utvecklad av hudläkare och ingenjörer, tänkt att användas två gånger om dagen. Huden ska se mjukare och mer strålande ut och porerna ska renas.

Vad är du speciellt med The Sonic System Purifying Cleansing Brush? Själva borsten i borsten har två olika längder och mjukhetsgrader (likt en avancerad tandborste). Den ljusgröna vinklade tippen har lite styvare och kortare strån som lämpar sig för t-zonen medan de vita är mjukare och  lämpar sig för större delar av ansiktet med mindre sebum. Borstens vibrationer ger ansiktet en mjuk massage och löser smutsen bättre än vanlig tvätt. Det ergonomiskt utformade handtaget underlättar vid användning, samtidigt som det går att lägga borsten plant för att torka.

Jag måste erkänna att jag mest använt min på kvällen. På morgonen smyger jag som en ninja för att hinna göra mig själv åtminstone halvfärdig innan sonen vaknar. Däremot har jag, precis som man ska, använt borsten tillsammans med Cliniques 3-stegs Facial Soap. Kombinationen borste-ansiktstvål lovar slätare mer strålande hud med färre tilltäppta porer. Efterföljande hudsvårdprodukter ska även absorberas bättre och på så vis bli mer verksamma. Borsten är testad på alla hudtyper och ska fungera även för oss med lite känsligare hud.

Hur funkar den då? Jo, tack, rengöringen känns både skonsam och effektiv! Huden får bättre lyster och slätare yta, samtidigt som det känns som om  serum och kräm sjunker in bättre eller längre i huden. Jag skulle också vilja påstå att The Sonic System Purifying Cleansing Brush hjälpt till i kampen mot mina trista hormonella gravidfinnar (hurra!). Kanske hade resultatet blivit ännu bättre om jag lyckats borsta både morgon och kväll?

Utöver smygproblemet på morgonen är användningen smidig. Jag har nog bara laddat min borste en gång, trots daglig användning (laddaren syns på bilden ovan). Jag har även haft den med på resa och det fungerade utmärkt. Lite svårt kan det vara ibland att det blir en del stänk på spegeln om man envisas med att spegla sig. Borstning i duschen är smidigare!
Betyg: 5 av 5
Jag är på det hela taget ganska fast, även om det oftast bara blir borstning en gång om dagen. Jag ämnar införskaffa ett nytt borsthuvud och fortsätta borsta!

The Sonic System Purifying Cleansing Brush kostar 995 kronor och kan köpas bland annat Cliniques svenska webhsop här!, på Åhléns eller KicksRefill av borsthuvudet kostar 180 kr och det är två års garanti på själva apparaten. Kanske kan det vara något att önska sig i julklapp? Jag har för mig att jag sett ett fint julerbjudande med Facial Soap på köpet, men nu när jag tänkte tipsa kan jag inte hitta det... Ni får hålla utkik!

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Kul att vi båda gillar den så mycket :)

      Radera
  2. Önskar verkligen jag orkade med elverktyg i skönhetsrutinerna för den här är ju grym. Är glad om jag orkar tvätta ansiktet varje dag haha. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju ändå 50% lat eftersom jag bara orkar på kvällen ;)

      Radera
  3. Jag håller med om känslan och resultatet men jag slarvar pga prioriterar eltandborsten... Orkar inte alltid med båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många vi är som har lite svårt med orken i rutinerna :)

      Radera
  4. Hmm, undrar om jag missar nåt när jag ignorerar borsttrenden. Jag har avfärdat den som en gimmick, men det kanske är fel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske lite gimmick-aktigt, men ändå spännande och verkligen värt att testa tycker jag...

      Radera