torsdag 16 oktober 2014

Recension: IsaDora Hydralight Waterbased Matte Make-up

Nu har jag hunnit testa IsaDora Hydralight Waterbased Matte Make-up (149 kr) med tillhörande foundationborste. Det var minsann en spännande upplevelse! Jag är i vanliga fall inte någon storkonsument av flytande foundation, men när skir naturlig täckning, rejält med fukt och ett matt resulatat utlovas blir jag nyfiken. Jag kunde nästan omgående konstatera att Hydralight passar min yttorra men småfeta gravidhy riktigt bra! Resultatet blir verkligen fuktmättat och matt på en och samma gång.

Jag har provat att applicera både med borsten Perfect Face Brush (139 kr) och med fingrarna, men föredrar borsten. Det är lätt att få ett bra utsuddat och naturligt tunt resultat. Tummen upp för både borste och yta!

Än så länge blandar jag nyanserna Medium Beige och Fair Beige (lätt med foundationborste!), men jag kan tänka mig att Fair Beige ensam blir klockren i vinter.
Betyg: 5 av 5
Det blir, som ni ser, högt betyg för Hydralight Waterbased Matte Make-up. Bra resultat, bra pris och bra förpackning, det kan ju inte bli annat! Har ni testat IsaDora Hydralight Waterbased Matte Make-up? Vad tyckte ni?


6 kommentarer:

  1. Jag har ju också fått det utskicket och har testat nån gång. Måste nog hala fram den igen, den borde funka bra på jobbet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste du göra! Jag tycker den funkar jättebra på jobbet, bra både i torr luft och till att matta ner.

      Radera
  2. Har fått för mig att denna är lite lik Bareminerals nya flytande foundation

    SvaraRadera