måndag 5 maj 2014

Recension: Clinique Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer

Som jag skrev i helgen (ehrm, förra helgen....) är det hög tid för mig att skruva upp tempot på recenserandet. Roligast är det ändå att skriva om produkter man är riktigt nöjd med och så är fallet med Cliniques uppdaterade Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer (495 kr för 50 ml). 

Jag gillade redan föregångaren till denna kräm och blev nästan lite orolig när jag hörde att Clinique tagit fram en ny version. Tänk om den skulle göra mig besviken. Så blev som sagt inte fallet. Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer utlovar fukt, skydd och reparation till huden hela dagen. Med fukt och skyddande antioxidanter ska hudbarriären stärkas. Tillsammans med redspektrum-SPF (UVA/UVB) håller huden sig lättar i toppform med mindre linjer, rynkor och fläckar. Konsistensen känns lätt och silkig precis som utlovat.

Jag har testat Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer med och utan Even Better Dark Spot Defense SPF 45 och ensam eller med BB-kräm, mineralfoundation eller flytande foundation. Ganska noggrant, om jag får säga det själv. 

Just i övergången mellan vinter och vår brukar min hud slå bakut med torrhet, tilltäppta porer, glans och kli, allt samtidigt. I år har inga av dessa problem gett sig till känna, och jag tror att jag har Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer att tacka för det. 

Med denna nya dagkrämsfavorit känner jag mig återfuktad utan att blir blankare än vanligt, jag har inte märkt av några porproblem och olika sorters smink sitter bra. Ingen av foundationvarianter jag testat med reagerar konstigt med underlaget. Solskyddet fungerar också, vad jag kan bedöma. Jag tror att jag hittat en ny hudvårdskompanjon för större delen av året. 
Betyg: 5 av 5
Som ni säkert kan gissa blir det högsta betyg. Det var allt från min lilla hyllningkör. Nu undrar jag: Har ni testat Superdefense SPF 20 Daily Defense Moisturizer? Vad tyckte ni?

6 kommentarer:

  1. Jag har inte varit så förtjust i Cliniques krämer, gillade inte föregångaren till denna . Däremot blir jag väldigt nyfiken på den här Even Better med spf 40. Har du den ensam eller under/över dagcreme? Blir man blank av den? Om du har recenserat den har jag missat det.
    Ursäkta nu att jag babblar om en annan créme när det ska handla om Superdefense.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara :) Recension av den också är på gång! Jag använder den över annan kräm. Blir lite lite blankare än utan, men inte så farligt.

      Radera
  2. Testade föregångaren och gillade den! Ska nog testa den här när det är dags att byta kräm nästa gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar den nya lika mycket som jag gör!

      Radera
  3. Jag har använt föregångaren till den här och gillat den, men så gillar jag det mesta av Cliniques hudvård. Försökte nyss testa ett annat, billigare, märke men sitter nu med irriterad och kliig hud och inser att det nog är lika bra att gå tillbaka till Clinique... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också ett riktigt inbitet Clinique-fan :)

      Radera