onsdag 7 maj 2014

Nyhet Lumene Gel Effect nagellack

Fler och fler märken släpper gellack-hybrider, lack med egenskaper som liknar gellack, men som inte kräver UV-lampa för att härda. Lumene hakar på trenden med nyheten Gel Effect nagellack (69 kr/5 ml). Med dem ska man få en snygg och hållbar salongslackning på egenhand. De har en snabbtorkande täckande, glansig konsistens och en platt, exakt pensel.

Färgutbudet ser inte så tokigt ut. Här ser ni hela gänget, om än i smått. Nyanserna heter: 1 Frozen Dew, 
2 Poetry, 
3 On the Beach, 
4 Harebells, 5 Before Dark, 6 Bare Landscape, 
7 Early Morning, 
8 Full of Peonies , 9 Moonlit, 10 Full of Berries, 11 Sunny Fields, 12 Cloudberries, 13 Red Currant, 14 Early Night, 15 Fruit Garden, 16 Lake Blue, 
17 Glistering Sea, 
18 Sand Glimmer, 
19 Lapland Halo, 
20 Wild Strawberry, 21 Lingonberry Pulp, 
22 Apple Basket, 
23 Summer Wind och 24 Rainy Days.

Jag är mest sugen på glitterbomben 17 Glistering Sea, diskreta ljusrosa 2 Poetry, korallfärgade 11 Sunny Fields, orangea 12 Cloudberries och klassiskt röda 13 Red Currant. Vilka färger skulle ni vilja införskaffa?

Lumene Gel Effect nagellack finns ute i butik nu. Jag ska ge mig ut och spana! Har ni hunnit testa? Vad tyckte ni?


4 kommentarer:

  1. Behöver man inget överlack som med Isadoras?
    Jag gillar färgerna; 2, 4, 10, 11, 20 och 23. Är tråkigt insnöad på rosa. Med lite korallinslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det.

      Rosa och korall blir väl jättebra!

      Radera
  2. Undrar också lite över överlack, vad är den där cc-produkten för något spännande? Tycker det är så roligt med alla nya nagellacksprodukter som kommer, har flera roliga att visa i min blogg, ska försöka hinna blogga mer intensivt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg inget om överlack i pressinfon, men jag kan ha varit slarvig...

      CC-lacket är ett underlack, Nail Concealer. Jag hade lite bråttom när jag skrev, men ska se till att få till mer info om det inom kort.

      Radera