tisdag 27 maj 2014

Nyhet: deo utan aluminium från ACO

Två nyheter från ACO3 in 1 Soft & Care Anti-white Marks for Sensitive Skin och Extra Sensitive

3 in 1 Soft & Care Anti-white Marks for Sensitive Skin är en antipersperant för känslig hud som lovar att motverka svett och lukt i minst 48 timmar. Doftar fräscht och friskt. Kostar 45 kronor för 50 ml.

Extra Sensitive är extra mild, utan både aluminiumsalter och alkohol. Tummen upp för det! Deon har effekt i 24 timmar och ska inte heller lämna vita märken på kläder. Milt parfymerad och kostar 45 kr för 50 ml.

Jag brukar gilla ACOs deodoranter, så jag är nyfiken på att testa paret här. Att det dykt upp en utan aluminiumsalter känns toppen då det mig veterligen inte funnits så många sådana varianter i budgetklassen tidigare.

Här kan ni läsa mina recensioner av ett helt gäng deodoranter, bland annat från ACO.  

6 kommentarer:

  1. Aluminiumfri deodorant-det låter bra. I dagsläget använder jag Urtekram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst låter det bra! Är den du nämner också aluminiumfri?

      Radera
    2. Det är den och ekologisk.

      Radera
    3. Låter inte dumt alls :)

      Radera
  2. Men åh, äntligen! :) Finns dessa i butik nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att de finns ute nu, men kan inte svära på det. Får kolla upp!

      Radera