torsdag 28 november 2013

Gårdagens shopping hos Sephora - julgodis från Too Faced

Igår var jag på klubbkväll hos Sephora. Det var full fart i butiken, men också fullt med hjälpsam personal. Trevligt! Jag hade siktet inställt på några olika fina paletter och på Benefits adventskalender. Den sistnämnda var slut. Tråkigt, men skönt för plånboken!

Som ni ser här kom jag hem med en  fin palett (eller snarare två!) istället. Palettduon Be Merry and Bright från Too Faced  innehåller två tjusiga paletter och en fullstor Lash Injection Mascara, allt för 420 pix (också 20% på det på klubbkvällen!). Egentligen borde jag nog inte shoppat något alls, men denna var jag tvungen att slå till på. Jag skyller på Emma!

Maskaran ska bli spännande att testa! Jag gillar ofta Too Faceds maskaror, men har inte testat just denna tidigare.

Den rosa paletten Be Bright innehåller lite kallare och med dramatiska färger. Den blir bra till fest tror jag! Skuggorna heter Wish, Bright Eyes, Sequin, Marshmallow, Mauvelous och Starry Night. I paletten finns också highlightern Inner Light och ljusrosa rouget Lollipop.

Be Merry går i en varmare färgskala som funkar både till fest och vardag. Skuggorna är Egg Nogg, Very Merry, Buttered Rum, Bubbly, Brown Sugar och Chocolate Moon. Bronzern heter Spice och rouget är Peachy Keen. Ser väldigt fint ut!
Mer om paletterna, goddie-bagen från Sephorakvällen, färgprover på paletterna och dagens öga kommer inom kort, stay tuned!

6 kommentarer:

  1. Jag är övertygad om att du kommer älska dessa så jag har inte ett dugg dåligt samvete:) dessutom var det ju ett toppenpris, jag tycker att de var extremt prisvärda från början och med den rabatten hade det nästan varit brottsligt att inte slå till:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag också övertygad om :) Och ja, med en sån rabatt bara måste man!

      Radera
  2. Härligt med shopping! Paletterna ser jättefina ut.

    Jag använde Lash Injection för några år sedan och älskade den. Men så köpte jag den igen i våras - och då tyckte jag att den var urkass. Himla konstigt. Hoppas du gillar den iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skumt, men ibland ändrar man sig ju :)

      Radera
  3. Nä, nu tycker jag faktiskt att Sephora får öppna en butik i Göteborg! Faktiskt!

    SvaraRadera