torsdag 31 oktober 2013

IsaDora julen 2013: Shine Bright

Årets julkollektion från IsaDora heter Shine Bright och ser ut såhär, en kall och en varm look.  Båda lookerna bygger på metalliska toner och rött respektive rosa med sotade ögon Inget oväntat, men gångbart och snygt. Som ni säkert kan gissa lockar den varma mig mest!

För ovanlighetens skull är det inte helt lätt att få rätsida på vad som är nytt och gammalt, och vilka produkter som egentligen ingår, pappersinfon och mejlinfon skiljer sig åt en del. Vi fokuserar på att titta på pressproverna jag fått hem!

Mest intressant tycker jag att nyheten Twist- Up Eye Gloss är. Det är en highlighterpenna eller krämskugga som kommer i två nyanser.

Här ser ni Twist-Up Eye Gloss i 01 Oyster och 02 Brown Sugar (119 kr) swatchade snabbt på bar hud på handryggen. Det ska bli kul att prova dessa. EOTDs kommer!

En kall och en varm skuggkvartett ser vi också,  Eye Shadow Quartet i 93 Pink Smoky Eyes och 94 Gold & Silver Smoky Eyes (129 kr). Ni ser också Twist-up Metallic Eye Pen i nya Pink Diamond och Deep Black.

 Jag har fått hem Gold & Silver Smoky Eyes för påseende. Här ser ni några snabba färgprover:

Bra tryck i skuggorna, särskilt den silvriga som ser ut som flytande metall!

Blandade läppnyheter, Moisturizing Lip Gloss i 39 Pink Diamond (99 kr), Perfect Moisture Lipstick i 30 Rose Chrome (119 kr), Twist-up Gloss Stick i 08 Red Romance (119 kr) och Color Chock i 49 Rock Red (129 kr).

Här ser ni de båda glossen. Så fina! Särskilt det röda. Jag har det på nu. Sonen tittade imponerat, pekade och sa "dädä!"

Julens lack: Wonder Nail 775 Angel Wings och 776 Crown Jewel och Suger Crush 100 Diamond Crush och 116 Gold Crush.

Vad tycker ni om Shine Bright? Mer rapport från mig kommer inom kort. Nu väntar bebis- och mammalunch här.

10 kommentarer:

  1. Det enda som lockar mig är ögonpennan i "Oyster".
    Känns rätt skönt faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Om de hade lanserat den blågråsilvriga skuggan som singelskugga hade jag slagit till direkt. Precis min smak!

    SvaraRadera
  3. Oj oj så snyggt!! Älskar guld och silver paletten och chubby sticksen.

    SvaraRadera
  4. Massa fint, jätte nyfiken på paletterna och dom nya sticken

    SvaraRadera
  5. Faktum är att väldigt mycket här lockar mig faktiskt. Den kvartetten du har fått är riktigt snygg och flera av läpprodukterna känns schysta. Ögonpennorna ska bli jättespännande att läsa mer om, för mig står eller faller det helt klart med hållbarheten på dem...

    SvaraRadera