onsdag 21 augusti 2013

Nyhet: Camomile-rengöringar från The Body Shop

Tillsammans med de fina nya stiften Colour Crush Lipstick, landade The Body Shops nya rengöringsserie Camomile här hos mig häromdagen. De fyra rengöringsprodukterna ska vara tuffa mot smink men snälla mot huden. Alla innehåller Community Fare Trade-producerad kamomillolja.
Silky Cleansing Oil (200 ml/210 kr): Kamomillolja, mandelolja och sojaolja löser effektivt smuts och smink.
Sumptuous Cleansing Butter (40 ml/185 kr): Lyxig rengöringskräm som smälter till olja på huden. Jag är skeptiskt till förpackningstypen, som vanligt.
Waterproof Eye & Lip Make-Up Remover (150 ml/145 kr): Ska vara mild och effektivt. Fri från alkohol, färgämnen och parfym.
Gentle Eye Make-Up Remover (250 ml/135 kr): Uppfriskande, klibbfri och mild för fransarna och den känsliga huden runt ögonen.
Jag gillar rengöringsoljor, så den är jag extra pepp på. Även om jag sällan använder specifikt vattenfast smink är jag också ständigt i behov av en riktigt effektiv ögonsminkborttagning, så Waterproof Eye & Lip Make-Up Remover kommer att utsättas för extra hård testning! Jag spår att jag kommer att föredra tvåfasen framför Gentle Eye Make-Up Remover eftersom jag nästan alltid kör just tvåfas, men man vet aldrig.

Säljstart: 23 augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar