måndag 21 januari 2013

Våren hos OPI: Euro Central

När OPI presenterade sin vårkollektion Euro Centrale i Stockholm förra veckan var jag tyvärr tvungen att tacka nej. Som tur är kan jag presentera bilder på lacken ändå! 

Inspirationen till kollektionen kommer föga förvånande från Centraleuropa, och är en blandning mellan klassiskt och modernt, och kalla och varma färger. Ovan ser ni kollektionens blålila lack. Glitterlacket Polka.com känns som ett absolut måste-ha-lack för mig (och säkert för många andra). Även övriga lockar mig, även om några av dem ser lite lika ut. Det ljuslila lacket lockar minst, men det är säkert ruskigt snyggt under Polka.com...

I den varma färgskalan finns två knalliga sommarkoraller, ett leverpstejslack och två höstglödiga färger (och ett vitt, men det är ju ingen färgskala alls...). Leverpastejs-Kielbasa lockar mig inte denna säsongen, men knalliga My Paprika Is Hotter Then Yours och Suzi's Hungry Again ser härligt våriga ut. Jag tror att man blir glad av att ha dem på tassarna!

Guld och brons känns lite ovanligt i en vårkollektion, men jag är inte den som är den! Som rödhårig tror jag att båda gör sig himla bra till mina egna färger. Vilka lack ur Euro Centrale är ni särskilt sugna på?

De tolv lacken finns i butik från och med vecka 5 och kostar 150 kr styck. För flaskbilder, kika in hos Nailtastic.

14 kommentarer:

  1. Fin kollektion, men det är fyra st jag verkligen kan tänka mig. Polka,com, Can't find my Czeckbook,Vant to bite my neck? och A Woman's Prague-ative. :-)

    SvaraRadera
  2. Suzi's Hungary again! heter den om jag fattat det riktigt, den Suzi där alltså. Hon är med överallt!

    Jag är så himla sugen på Polka.com men jag kan tänka mig massor av dom andra också, speciellt det ljusa lila :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det har du helt rätt i! Slarvigt av mig (och osmart att använda ett typsnitt man knappt kan läsa själv, eh...)

      Den ljusa lila är ett riktigt Honi-lack :)

      Radera
  3. Jag är ju helt insnöad på rosa för tillfället, så den vill jag ha. Men glitter är alltid fint och Polka.com ÄR ju fin!
    Sen måste jag fråga en annan sak; jag köpte Apoliva Curl Booster häromdagen. Jag har inte provat den än, men ville fråga dig om den är mer som en gelé eller mer vårdande? Eller är den ett mellanting? Hittar inget inlägg där du skriver om hur den är, bara det inlägget där du skriver att du vill köpa den. Men jag har för mig att du har den? Tror du man kan ha olja under och sen den?
    Blev mycket frågor nu, hoppas det är ok! /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. polka.com kommer att ta slut i lackställen i ett nafs tror jag :)

      acb är ett mellanting skulle jag säga! jag har planerat att recensera, men inte hunnit. Det kommer! Jag tror att jag mest hör kört olja efter, och det har funkat bra. Du kanske får prova dig fram lite! Hoppas att du gillar den! Och frågor är bara kul :)

      Radera
  4. Jag gillar verkligen alla blålila lacken, så fina! Och Suzi's hungry again var jättefint. Någon som har tips på bra webshop som säljer OPI? (gärna med amerikanska priser :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är finfina allihop!

      Jag sitter tyvärr inte inne på ngt sådant tips just nu. Vi får passa på när det är erbjudande på Kicks eller Åhléns istället!

      Radera
  5. Är inte sugen på leverpastejen, den färgen är fortfarande ingen hit på mina naglar. Prague-active tycker jag ser trevligast ut. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser verkligen ut som en snygg och lite ovanlig färg!

      Radera
  6. Visst finns det en del fina färger, men jag tycker ändå inte det känns så inspirerande. Sett det förut på något sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde det först, men just polka.com och de "höstigare" färgerna känns heta tycker jag.

      Radera