onsdag 30 januari 2013

TRESemmé Keratin Smooth

Just nu är jag i testartagen av hårvårdsserien Split End Repair från TRESemmé. I dagarna landade även några nyheter ur en annan serie från märket, Keratin Smooth, hos mig för testning. Produkterna lovar salongslent frissfritt hår i upp till 48 timmar eter användning och är skonsamma även mot färgat hår. Mirakelmedlet är proteinet keratin som finns naturligt i både hår och naglar, men är uppluckrat då håret känns torrt och frissigt. Vi tar en titt på vad serien innehåller:
Keratin Smooth Shampoo (750 ml 89 kr)
Keratin Smooth Conditioner (750 ml 89 kr)
Keratin Smooth Masque (300 ml 98 kr)
Keratin Smooth Heat Protection Shine Spray (200 ml 89 kr)

Keratin Smooth Oil (75 ml 89 kr)
Det ska bli spännande att se hur det funkar i mitt supertorra hår! Funkar de 48  timmar är det bra, men jag vill helst ha längre resultat än så eftersom jag gärna låter det gå en fyra-fem dagar mellan hårtvättarna. Jag är särskilt nyfiken på oljan!

 

4 kommentarer:

  1. Är mycket nyfiken! Oljan intresserar mig med, bra priser också! Jobbigt med så stora flaskor i duschen bara./Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller så förtjust i stora flaskor. De tar ju år att förbruka, plus att det är otympligt...

      Radera
  2. Längtar efter att få se en recension om dessa! Mitt hår är också ett torrt fnuske tyvärr :)

    SvaraRadera