måndag 14 januari 2013

Recension: IDUN Minerals Tora

Tora från IDUM Minerals är ett oljeabsorberande avslutningspuder som utlovar en perfekt, matt finish som håller länge. Mineralpudret Tora ska passa den som lätt blir blank i hyn och har tendens till akne.

Jag har klassisk yttorr och känslig blandhy, som lätt blir blank framåt eftermiddagen. Trots det, och trots att jag gillat allt jag testat från märket tidigare,  kommer jag och Tora inte helt överens. Nyapplicerat blir resultatet kanonbra - nästan lite retuscherat snyggt. Problemet är att hållbarheten inte är så bra som utlovat på mig. Redan efter någon timme är jag blank, nästan blankare än utan puder. Kanske överreagerar min hud och blir fetare än vanligt?

Hållbarhetsproblemet i kombination med IDUNs otympliga (men jättesnygga) förpackningar gör att man kan hitta avslutningspuder som levererar betydligt bättre för en mycket billigare peng.
Betyg: 2 av 5

1 kommentar:

  1. Det är absolut inte det bästa jag testat heller, och håller med om att hyn blir blank fort. Däremot fungerar det mycket bättre om jag buffar in det (ovanpå mineralfoundation) med kabuki än att svepa med puderborste. Då klarar jag mig nästan en dag, så länge jag inte svettas eller gör något extremt. Testa det om du inte redan gått över till nästa :)

    SvaraRadera