onsdag 2 januari 2013

Oparfymerad hudvård: Dove Pure & Sensitive

Jag har nyligen fått hem större delen av Doves nya kroppsvårdsserie Pure & Sensitive för testning. Oparfymerad hudvård ligger mig varmt om hjärtat även i vanliga fall, men jag är extra sugen på att testköra produkterna nu när jag har min lille bebis att ta hänsyn till också. Hela serien är dermatologiskt testad och innehåller dessutom "Deep Care Complex" som ger huden näring och fukt på djupet med bland annat glycerin och solrosolja. Här har vi produkterna:
  • Pure & Sensitive Body Wash (svagt parfymerad) 24 kr, 250 ml.
  • Pure & Sensitive Body Lotion 45 kr, 250 ml.
  • Pure & Sensitive Deo i sprayform (ej på bild) eller roll-on, 30 kr styck.
  • Tvålen Pure & Sensitive Beauty Bar 22 kr/2×100 g.
Tvålen är jag minst nyfiken på. Jag föredrar sådan i flytande form, gör inte de flesta det nuförtien? Deon, däremot, är jag extremt nyfiken på. Om den gör sitt jobb bra är den ju verkligen ett kap! Oparfymerad deo som funkar är ju inte helt lätt att hitta. Efter första testrundorna verkar den riktigt lovande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar