torsdag 8 november 2012

Julens sminknyheter från The Body Shop: Christmas Rock

Det var inte bara godsaker till kroppen som kom på posten från  The Body Shop, även en del av julen sminknyheter var med. Årets julkolletkion Christmas Rocks består av skimrande metalliska nyanser med rubinrött och korall som accenter. Helt i min smak!
 
Paletten ovan, 4-Step Smoky Eyes Palette (295 kr) finns i två färgställningar, Copper och Moonstone, här ser ni Copper. Jag ser verkligen fram emot att hugga in på den! 

I kollektionen finns också fyra kajalpennor, Metallic Eye Definer Pencil (95 kr) i mörkare Copper Brown och Golden Brown och i ljusare Pure Gold och Moonstone. Hos mig ser ni  Copper Brown och Pure Gold. Färgproverna är på handryggen utan primer.
 
På bilden ovan ser ni skimrande löspudret The Sparkler (255 kr, finns i nyanserna Copper och Gold, här Copper), skimmerkulorna Dazzling Rocks (245 kr) och Slanted Kabuki Brush (155 kr) av bästa syntethår.

I kollektionen ingår även läppstiften Colourglide Shine (155 kr) som finns i färgerna Ruby Sparkle, Copper Mine, Rare Coral och Rose Quartz. Dem ser jag fram emot att spana in i butik, för jag har varit himla nöjd med läppstift från The Body Shop sedan tidigare.

Jag är ju mer en läppstiftstjej, men för alla er som föredrar läppglans vankas det ritkiga mumsigheter. Nyheten Fruity Glossy Colour Lip Gloss (12 ml, 125 kr) i dessa söta förpackningar finns i hela 11 färger/smaker: Mint, Lychee, Coconut, Watermelon, Mango, Peach, Strawberry, Pink Grapefruit, Cocoa, Raspberry och Plum. Glossen är fullpumpade med B5-vitamin, E-vitamin och ekologisk Community Fair Trade-producerad kokosnötolja.

Precis som med kroppsprodukterna har jag fått ett gediget bildmaterial att presentera, men just nu finns inte riktigt den tiden. När julen närmar sig kan det mycket väl hända att det dyker upp lite tydligare bilder på fler färger bland julklappstipsen. 

Nu ska jag återgå till att vänta intensivt på Pyret i magen. När tillfälle ges utlovas sminkningar med produkterna. Paletten ser verkligen frestande ut! Vad tycker ni om Christmas Rocks?

6 kommentarer:

  1. Förutom spraypudret eller vad det nu är så är det ju bara otroligt användbara produkter får jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, paletten verkar extremt användbar till både vardag och fest!

      Radera
  2. Verkligen mina färger! Läge att länka din blogg till maken, lagom till jul :-)

    SvaraRadera
  3. Paletten verkar schysst. Vet inte om den frestar så att jag kommer köpa den precis, men om nån gav mig den skulle jag verkligen inte säga nej...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får tipsa Erik :)

      Skuggorna känns väldigt krämiga och fina måste jag säga!

      Radera