onsdag 26 september 2012

Nyhet: Vichy Idéalia

Vichy är ett märke som jag hittills testat väldigt lite av, men som väckt min nyfikenhet med sin nya hudvårdsserie Idéalia. När man forskade fram serien har man tagit fasta på att många kvinnor söker en slät hud med lyster och jämn hudton utan fläckar, ojämnheter eller stora porer. Det låter ju onekligen inte så dumt! Ingredienserna man använt är bland annat teväxten Kombucha som är innehåller mycket vitaminer, AHA-syra och antioxidanterna polyfenoler.

I serien finns tre produkter: ansiktskräm för normal/kombinerad hud eller för torr hud (279 kr för 50 ml) och Idéalia Pro Deep Dark Spot Corrector. Den sernare är ett serum som bekämpar pigmentfläckar, röda märken (tex kärlsprängningar) och acneärr. Serumet innehåller blandannat LHA, vitamin C och blekande laktritsextrakt (349 kr frö 30 ml).

Hela serien är berikad med Vichys lugnande källvatten. Den är dermatologiskt testad, hypoallergen, utan parabener och ska inte täppa till porerna. Produkterna har bedömts ha god effekt på utlovade områden både i kosmetologisk studie och i självutvärderingsstudie.

Jag blir riktigt nyfiken! Om min nyvunna fläckskräck under graviditeten har jag redan skrivit en rad här, jag har dessutom fått en liten kärlsprängning på ena kinden och den vore inte så dumt att få bukt med. Vad säger ni om Idéalia? Har ni testat? Är ni nyfikna?

6 kommentarer:

  1. Hej, Jag har gett din blogg en award på min blogg. :) Grejen blir att svara på några nagelrelaterade frågor. Känns det inte som din grej/du inte har tid så är det bara att hoppa över. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Jag kommer över och kikar :)

      Radera
  2. Jag anmälde mig till vichy om att få prova cremen (kommer inte ihåg om det var via facebook eller deras hemsida) och har precis fått ett mejl om att jag blivit utvald att få prova *jippi*

    Så nu ser jag fram emot att en burk ska dimpa ner i postlådan så jag kan prova.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad kul! Berätta gärna vad du tycker sen :)

      Radera
  3. Vi på El Mika fick chans att prova krämen + serumet i och med att vi hade en tävling på bloggen. Jag har bara provat den en vecka eller så, men tycker att huden ser fin ut med kanske lite extra lyster. Och jag har ganska många gamla märken efter finnar jag gärna vill bli av med. Recension dyker nog upp framöver på bloggen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande! Jag ska hålla utkik hos er framöver!

      Radera