tisdag 11 september 2012

LOTD: Lancôme L'Absolu Rouge Mat i 361 Rose Sortilège

Idag firar jag ett rörligt och lagom stort Pyre på andra rutinultraljudet med att visa dagens läppar med lyxiga läppstiftet L'Absolu Rouge Mat i mörklila nyansen 361 Rose Sortilège från  Lancômes höstkollektion Midnight Roses

L'Absolu Rouge Mat är inte så matt som man skulle kunna tro, men det är inte särskilt glossigt heller. Det känns mjukt och skönt på läpparna (fnaset på bilderna är absolut inte stiftets fel...). Doften är traditionellt lyxigt Lancômeig ock påminner mig om hur min mammas läppstift doftade när jag var liten. Mysigt!

Både det krämiga stiftet, doften och den vackra hylsan bidrar till lyxkänslan. Den stora frågan är dock: Kommer jag att våga bära lila läppar? Är det ens klädsamt? Svaret blir faktiskt ja på båda frågorna (klädsamt eller ej är ju en smaksak, men jag vill vara modig!). Jag kommer troligen inte att använda färgen på jobbet, men absolut till fest, matchat med en sotning i samma färg.

Jag blir också himla sugen på att spana in de två övriga stiften i kollektionen, 160 Rouge Hypnôse och 360 Rose Aphrodisia som är lite mer lättburna i rödare nyanser. Vad tycker ni om de lila läpparna, hiss eller diss?

Här kan ni se stiftet swatchat på handryggen och här kan ni se nagellacket  Vernis In Love i 453 Infusion de Prune från samma kollektion.

15 kommentarer:

  1. Nääää! ^^ Jag är verkligen ingen läpp-grejs-människa så min åsikt är egentligen totalt ointressant, men jag tyckte det såg ut som du ätit för mycket blåbär bara ^^

    SvaraRadera
  2. Nix, inte min färg på läppe. Fast lite kul kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände mig ändå lite kul och avant garde :)

      Radera
  3. Helt på Cactus linje här. Fick också associationer till blåbärsfrosseri. Eller rimfrost i ögonfransar och ögonbryn = stelfrusen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske kan köra på en helfrusen mejk då :)

      Radera
  4. Mja...jag är inte heller så mycket för lila. Inte på läpparna, ser ut som dom är blåfrusna.
    Nej tyvärr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara den allmänna uppfattningen :)

      Radera
  5. Går mot strömmen och tycker att det ser fantastiskt ut. Mer lila på läpparna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra! Jag ska försöka var lika modig som du och även bära utanför huset :)

      Radera
  6. Va, nej vad säger de, lila är ju bäst! Och det här stiftet verkar klä dig utmärkt. Roligt med lyxkänsla också. Än har jag inte tagit mig till det lyxmärkesgänget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Dina lila läppar häromdagen var dock snäppet coolare :)

      Passa på att lyxa till det vid lämplig rea. Lyx är gött!

      Radera
  7. Tycker att det ser riktigt coolt ut, en mysig men samtidigt vass höstfärg.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar lila läppar som drar mer åt plommon på mig själv men tycker det ser så coolt ut med kalla lila läppar på andra.

    grattis till ett lyckat rul förresten, har ni två rul där nere eller var det ett tul du fick göra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, dubbelt upp! Vi har två rul i Skåne. Enda smolket är att bebben hittills verkar ligga på fel håll. Nu håller jag tummarna för att den vänder sig de närmsta veckorna, annars finns risk för vändningsförsök och /eller snitt...

      Radera