tisdag 4 september 2012

Depends minilack hösten 2012

Ett gäng lack ur Depends höstkollektion och finfina pressbilder på densamma landade hos mig idag. Vilken fin och färgstark kollektion! (Bilden ovan är klickbar.)

Pressbilderna är så fina att det blir bildspam deluxe!

Som så ofta är fallet med just Depend rör det sig inte om en enhetlig färgskala utan om en blandning av djärvt, färgglatt, pastelligt, dovt och glittrigt. Kul!

Här ser ni rödlila lack, från knalligt till vampigt. Lacken på bilden ovan (utom guldglittret) är kräm eller jelly om jag förstått saken rätt.

Här ser ni nyanser från lila till grönt via blått. Även här mest kräm, men diskret skimmer i de mintiga lacket och antydan till duokromt skimmer i det mörkt petrolgröna lacket.

Oranget, gult, korall och silverglitter. Det limegula överst verkar vid första anblick främst lämpa sig för layering.

Här ser ni de tolv av de nitton nyanserna som kommit hem till mig. Nu återstår bara frågan: Vilket lack vill ni se på först?

16 kommentarer:

  1. Det limegula! :)
    Det var den enda spännande nyansen ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är du lite hård tycker jag ;) Men limegult kommer!

      Radera
  2. Många fina färger. Håller med Cactus. :)

    SvaraRadera
  3. Tänkte spontant det limegula också! Efter det hade jag velat se det petrolgröna, den såg lite höstigt spännande ut på flaskan-från-botten-bilderna. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Limegult och petrol kommer! Jag är själv himla nyfiken på petrol och mörkgrönt.

      Radera
  4. Många fina färger, petrolen lockar mig.

    SvaraRadera
  5. Limegula! :) Eller lack nr 3 på övre raden!

    SvaraRadera
  6. Det glittriga nr 3!
    Fast petrolgrönt ser också fint ut!

    SvaraRadera
  7. Det där som ligger i mitten på understa bilden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jgag också sugen på! Jag är helt enkelt sugen på de flesta :)

      Radera
  8. Åh riktigt snyggt! Älskar bild 2 och 3!!

    SvaraRadera