onsdag 5 september 2012

Depend 330: Spännande finish


Här ser ni ett av Depends höstlack, nämligen 330.  Jag trodde att det rörde sig om ett vanligt jellylack i korall med neonrosa undertoner (lite kallare än på mina bilder), så jag blev ordentligt förvånad när det visade sig vara liksom grynigt och halvmatt. Grynigt är det bästa ordet jag kan komma på för finishen, ytan blir lite som en strukturtapet. Mycket överraskande! Frågan är nu ska det vara så, eller har jag fått et måndagsexemplar? Formulan är skir också, men torkar snabbt. Här ser ni fyra lager. Vad tror ni om detta? Gillar ni det?

22 kommentarer:

  1. Jag har läst nånstans att nästa "trend" ska vara att det är struktur på lacken, men frågan är om Depend ligger så i framkant att de är bland de första?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag också hört! Depend brukar ligga i framkant, så det är inte omöjligt.

      Radera
  2. Knottriga lack? *ryser av obehag*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt nog känns det ändå inte helt fel på. Lite spännande ändå :)

      Radera
  3. Nä vad gräsligt! Det måste väl vara nått fel på det :s

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men struktur är ju nästa big thing :)

      Radera
  4. Blodapelsinskal? Nje det var ingen höjdare:(

    SvaraRadera
  5. Nej, det där ser inte roligt ut. Alls. Usch.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Betydligt bättre än efter först lagret, iallafall. Då var jag i smärre chock :)

      Radera
  6. Verkar lite konstigt, tilltalar inte mig direkt.
    Fast färgen var ju fin!

    SvaraRadera
  7. Näe, ryser lite vid tanken.. Måndagsex-javisst. Känns som att pigmenten inte löst sig ordentligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli spännande att se hur det verkligen ligger till :)

      Radera
  8. Alltså nej urk, det verkar fasansfullt, som ett riktigt riktigt misslyckat lack...

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man vant sig lite är det inte så dumt som man först kunde tro. Jag är kluven!

      Radera
  9. Nej, gryniga saker hamnar i papperskorgen hos mig om det inte är risgrynsgröt förstås!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag ju hungrig, jag som måste gå och lägga mig...

      Radera
  10. Vilken udda finish, sponant säger jag nej men tror nog att jag är så pass nyfiken så jag måste prova!
    Färgen såg fin ut i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också lite nyfiken! Det känns inte så dumt som man kan tro när det väl kom på :)

      Radera
  11. Mycket, mycket underligt. Jag gillar ju inte när mina glitterlack är knottriga så jag har svårt att se att jag skulle gilla ett lack som är knottrigt med flit...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ta reda på hur det ligger till; om det är meningen eller inte. Det blir spännande att få svar!

      Radera