tisdag 4 september 2012

Blandade färgprover på Depends höst: 325, 326, 335, 323, 328 och 318

Jag kunde varken hålla er eller mig själv på halster särskilt länge gällande de fina höstlacken från Depend, utan körde igång med swatchande direkt, trots trista ljusförhållanden. Vi börjar med en närmre titt på de gröna:

Nummer 325 är mörkt grönt med skimmer. Det påminner en del om IsaDoras ljuvliga Beetle Green, men är lite duokromt. Själva jellykrämbasen är mörkt grangrön och skimret skalbaggsgrönt. Precis i min smak!

326 är också ett jellyartat krämlack, men utan skimmer. Enkelt, men snyggt!

335 lämpar sig främst för lager-på-lager-lackning, då det rör sig om prismatiskt silverglitter i två storlekar i genomskinlig bas. Här ser ni det över ett mörkblått krämlack från IsaDora. Festligt tycker jag!

323 är en rödtonad skimranade ljunglila, lite mer färgskiftande än vad som framgår av mina bilder här. Det får bli en hel manikyr snart så ni får se bättre!

Limegula glitterlacket 238 är en klurig filur. Det har en neonton och torkar matt. Här ser ni sjuttioelva lager med överlack över. Det är himla häftigt, men frågan är hur sjutton man ska bära det. Tips, någon?

318 är ett mintigt lack på gränsen mellan kräm och skimmer. Skimret är så fint att det nästan inte syns. En spännande och lite dammig mintvaraint för alla som ännu inte tröttnat på kulören. Jag kommer säkert att köra en helmanikyr också med detta.

Detta var ett litet första smakprov. Vad tycker ni om kulörerna? Hur skulle ni välja att bära dem?

16 kommentarer:

  1. Jag gillar alla de gröna varianterna!

    SvaraRadera
  2. Nr 325 är min favorit, inte så förvånande kanske eftersom vi alla vet att jag älskar grönt :D

    SvaraRadera
  3. Glitterlacket och det tealfärgade på pekfingret - ja tack!

    SvaraRadera
  4. Hm, blev inte så överdrivet peppad på dem ändå, färgerna känns inte så unika. Det limegula borde ju kanske ha limegröna eller gula underkläder för att bli fint. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska absolut testa med underkläder, tror också att det är the way to go.

      Radera
  5. 325:an var den som fångade min uppmärksamhet också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen kollektionens stjärna!

      Radera
  6. Den där gulgröna ser ju väldigt knepig ut.. Måste nog kolla ni den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man undrar lite hur den är tänkt att bäras :)

      Radera