fredag 17 augusti 2012

Fler färgprover på IsaDora Paradox: Eye Shadow Quartet 63 Brown Patina

 
Idag är det naturligtvis holofredag som vanligt, men eftersom det var mulet värre hos mig igår får det inlägget vänta lite. Till förrätt bjuder jag istället på fler färgprover från IsaDoras höstlook Paradox. Här är det skuggpaletten i den varma looken, Eye Shadow Quartet  63 Brown Patina, som får en närmare presentation.

Alla skuggorna är välpigmenterade (särskilt de tre mörkaste), och alla skimrar i någon grad. Den allra mörkaste bruna är lite halvmatt och de två översta skimrar rejält. Den bruna längst upp till höger med det vackra guldskimret är en favorit, jag kan direkt tänka ut många snygga kombinationer med den!

För fler färgprover från samma kollektion, spana in mitt tidigare inlägg här och bloggkollegan Honis inlägg här.

Här kan ni se en sminkning med alla fyra skuggorna, applicerade enligt instruktion från IsaDoras make up-artister.

4 kommentarer:

  1. Jag är som sagt mest sugen på den blå paletten, men herregud denna är ju också jättefin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde att jag var mer sugen på den andra, men nu lutar jag nog ändå åt att denna är det starkaste kortet...

      Radera
  2. De ser inte så tokiga ut. Är de utan primer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Det glömde jag skriva ut. Jag swatchar nästan alltid utan primer.

      Radera