lördag 12 maj 2012

Blandad fredagsshopping

Igår vankades det lite snabb fredagsshopping för min del. Två fina lack med rabattkuppong på H&M, reafyndad skugga på Åhléns och impulsköp hos MAC. Den översta gröna skuggan, L'Oréals Colour Infailable i kulören 019 Smoothie Kiwi, kostade endast 29 pix. Win! Lacken heter Lady Luck och Lemon Tree.

MAC-skuggan Feeling Fresh var verkligen ett impulsköp. Jag skulle bara spana på Hey, Sailor-kollektionen, men ville plötsligt ha hela, den känns som klippt och skuren för mig. Det betyder å andra sidan att jag har fullt med liknande färger hemma redan...

En riktigt så knallig grön skugga som Feeling Fresh bestämde jag mig snabbt för att jag inte hade, så den fick det bli! Här ser ni snabbswatch på både den och Smoothie Kiwi. De är iallafall inte lika i nyansen.

16 kommentarer:

  1. Ååhh! Varför bor jag inte närmre Åhléns? Jag vill också ha sån skugga! Var en jättesnabb runda på Åhléns Södergatan i fredags, men hade typ 2 minuter på skönhetsavd. innan vi skulle vidare, så om det även fanns där missade jag det. Snabbkollade Isadoras läppstift och såg att Lumenes nya "primer" med spf var på X-pris. Men jag hade som sagt inte tid till nånting... Typiskt!
    Fina fynd du gjort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jobbigt att ha långt till Åhléns! Både i Malmö och Lund är det ju dessutom svårt att vara bilburen dit. Jag som jobbar på UMAs håller tummarna för Mobilia framöver :)

      Radera
  2. Har ni Mac där nere i skåneland? De gröna skuggorna är verkligen som gjorda för dig! Förstår att det kändes rätt. Lady luck har jag varit sugen på ett tag nu, men glömmer alltid bort när jag är i närheten av ett H&M, och när jag väl kommit ihåg att titta efter det har det varit slut eller inte funnits av annat skäl. Lemon tree funderade jag på häromsistens när jag letade senapsgula lack. Bestämde mig till sist för att det är fint, men inte tillräckligt konstigt och fult som jag var ute efter just då. På det stora hela: superfin shopping! Verkligen härliga grejer allihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajemän! I en klädbutik på gågatan i Malmö :)

      Jag är väldigt nöjd med Lemon Tree just för att det är rent gult, och inte paselligt som de andra gula jag har.

      Lady Luck rekommenderas varmt, slå till nästa gång du har chansen :)

      Radera
  3. Haha, lacket Lady Luck står i min hylla för otestade lack, det är nog näst på tur tror jag - urläckert! Vilka fynd du har gjort, MACskuggan är jättefin och vilket pris på L'Orealskuggan! Wow!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är himla nöjd :)

      Otestade-lack-högen här börjar bli stor, så egentligen borde jag inte köpa fler lack nu...

      Radera
  4. Vilka härliga färger!! Smoothie Kiwi såg riktigt fin ut.

    SvaraRadera
  5. Lady Luck har jag sett en hel del swatcher på. Ser så himla fint ut! Lemon Tree är ett riktigt bra gult lack tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att bekanta sig med dem :)

      Radera
  6. Lady Luck är så fint, mina bilder ligger och väntar på att få bli visade, och så har det varit drygt en månad, känner att jag är lite efter med bloggningen...
    Lemon Tree har jag aldirg sett innan, men ska bli intressant att se!

    Och vilket pris på skuggan, tror jag får ta en snabbis inom Åhlens innan jobb imorgon...

    Vilken klädbutik i Malmö kan man hitta MAC i? Bor i Helsingborg, men finns MAC i Malmö så måste jag dit! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Spirit kan du hitta MAC! Kerstin kommer säkert svara, men jag kunde inte hålla tyst:) Ett besök där är såklart obligatoriskt när man är i Malmö och bor du i Helsingborg har du ju nära...

      Radera
    2. Emma har helt rätt :)

      Hoppas att du också hittar fynd på Åhléns!

      Radera
  7. Vilka fina grejer du fick med dig hem! Känner igen det där med att när man gillar en färg så har man väldigt mycket av den, har väldigt många gröna skuggor..

    SvaraRadera
  8. Åh så fin Feeling Fresh är då :D

    SvaraRadera