måndag 2 april 2012

Mera UNE!

Nu har det väl knappt undgått någon att ett nytt sminkmärken, UNE, har lanserats med buller och bång på Åhléns runt om i landet. UNE är ett franskt märke som satsar på jordnära  kulörer, stilrena förpackningar och hög andel ekologiska ingredienser. Samtliga produkter är fria från såväl parfym som silkoner, parabener, petrokemiska oljor och phtalater.

Sminket är framtaget med en filosofi om att framhäva istället för att dölja och för att ge en känsla av bar hud. Sortimentet är omfattande. För att ni ska få en överblick visar jag några delar ur pressinformationen rakt av som de är:
Ovan ser ni märkets foundations (219-239 kr). Det verkar finnas något som passar de flesta! Jag är, som den BB-hjärntvättade skönhetsbloggare jag är, mest nyfiken på deras "BB-cream foundation".  Den är till och med påfyllningsbar!
Till vänster här ser ni UNEs concealersortiment (119-159 kr), en penna, en traditionell flytande och en i kakform (med BB-inspiration).  Dem vill jag också titta närmare på, riktigt hurdvänliga concealers är alltid spännande! 

Här nedanför ser ni bronzer (219 kr) och rouge (149 kr). De ska få sällskap av ytterligare en bronzer lite längre fram i vår. Jag är sugen på rougen, som är av kräm-till-puder-typ. De ser snygga ut!


Från UNE kommer också en tre sorters pressade mineralögonskuggor (puder, kräm och två trios), fyra olika ögonpennor, två sorters maskara och en uppsjö läpprodukter och verktyg. En närmare titt på innehåll och färgutbud utlovas framöver. Även om jag ofta lockas av färgsprakande nyheter tycker jag att UNE verkar vara riktigt lovande. Jag gillar förpackningarna och tankarna bakom märket och inser att jag måste hinna ut på stan snart för närmare titt. Vad tycker ni om UNE? Har ni hunnit testa något?

2 kommentarer:

  1. Jag köpte ju en krämskugga i Spanien förra sommaren från UNE, men den creasar så mycket att den faktiskt är värdelös...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju inte så bra....

      Jag hann ta en snabbkik på bassminket idag, men det mesta verkade tyvärr vara för mörkt för mig.

      Radera