lördag 21 april 2012

Cutrin iSM CURLiSM

Jag är eventuellt världens långsammaste skönhetsbloggare när det gäller att recensera hårvård, men bättre sent än aldrig, eller vad säger ni? Eftersom det var så länge sedan jag presenterade CutriniSM CURLiSM vid släppet kollar vi på produktinfon igen:
Lockigt hår tenderar att bli torrt. Detta gäller både naturligt lockigt och permanentat hår. CURLiSM innehåller nordiskt svart vinbär som givit förpackningen dess färg. Fröolja från nordiskt svart vinbär innehåller fettsyrorna omega-­‐3 och omega-­‐6 som vårdar, förstärker och skyddar håret. Mineralhaltigt pärlprotein förstärker och återställer lockarna. De rengörande ämnena i schampot är helt biologiskt nedbrytbara. Innehåller inte parabener eller färgämnen.
I CURLiSM ingår, CURLiSM Shampoo (160 kr/300 ml) , CURLiSM Conditioner (160 kr/200 ml) och CURLiSM Curl Refresherer (160 kr/200 ml). Jag har testat schampo och balsam:
 
Förpackningarna gillas av mig. De är stilrena och man kan lätt skilja dem åt i duschen. Bra. Innehållet är inte heller så tokigt. Jag har använt dem ett bra tag och de funkar helt okej för mitt torra lockiga hår. Jag tycker tyvärr inte att de gör mer för mina lockar än annan hårvård för torrt hår, de är helt enkelt bra, men har inte "det lilla extra." Egentligen är det mest den diskreta doften som skiljer dem från hårvård i 40-kronorsklassen från H&M eller ICA, och det gör att betyget inte blir så högt, även om det egentligen är bra produkter.
Betyg: 3 av 5
Cutrin iSM hårvård säljs hos frisörsalonger. Produkterna innehåller varken parabener eller färgämnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar