onsdag 14 mars 2012

Recension: d.j.v. beautenizer Volume Lash Mascara,


d.j.v. beautenizer Volume Lash Mascara (229 kr) utlovar både volym, klump- och kladdfria separarerade fransar och enkel borttagning. Jag tycker att den lever upp till de flesta löftena! Man får onekligen upp volymen rejält, men inte riktigt som med favoriten Big Bold Mascara från IsaDora. Annars tycker jag att själva resultat är bra! Däremot tycker jag att maskaran är lite för svår att få bort. Jag får inte riktigt till den utlovat enkla borttagningen med varmvatten, och dra mig därför lite för att använda den.

d.j.v. beautenizer Volume Lash Mascara sitter kanonbra under hela dagen och kvällen på mig, men det gör å andra sidan de flesta maskaror. Jag upplever sällan problem med att de flagar eller kladdar. Summa summarum: en helt okej maskara. Jag hade troligen varit mer imponerad om jag inte redan testat Big Bold.
Betyg: 4 av 5

2 kommentarer:

  1. Jag är tveksam i och med borttagningen, annars verkar den ju jättebra. Jag har provat Kanebo 38o som jag tyckte var jättesvår att få bort. Rynkorna under ögonen blev mer framträdande inbillade jag mig! Nej, jag håller nog på "vanlig", där man får ha remover, är lättast med tanke på att man ofta har nåt annat på ögonen med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är böjd att hålla med! Det är meeckigt med både remover och varmvatten, svårt med ordningen tycker jag. Och som du säger så behövs ju ofta båda.

      Radera