söndag 15 januari 2012

IsaDora Twist-Up Metallic Eye Pen Silver Sky i dagens öga


Här ser ni en sminkning där jag använt nyheten Twist-Up Metallic Eye Pen från IsaDora i nyansen Silver Sky. Hur använder man egentligen så ljusa kajaler? Jag tycker att det funkar bra som jag har gjort här; längs undre franslinjen och ovanför en mörkare kajal längs övre fransraden. Vad tycker ni?



Tittar man noga ser man att jag låtit linjerna dela på sig längst ut och på så sätt fått till en diskret dubbelvinge.


Här ser ni vad jag använt: hopfällbar rougeborste från från The Body Shop, Beauty Base Dark Under Eye Concealer från Lumene (recension här!), ögonskuggan Eye Focus i nyansen Blue Sky (från IsaDoras vårkollektion 2011, Fanciful), rouget Azalea Blossom från MAC, Precision Mascara och Inliner Kajal från IsaDora, Perfect Eyes Waterproof Eye Liner i Perfect Brown från Too Faced och IsaDoras Twist-Up Metallic Eye Pen (färgprov här) i Silver Sky.

14 kommentarer:

  1. Snyggt! Gillar pennan under ögat!

    SvaraRadera
  2. Så där fungerade den ju riktigt bra, tänkte inte på att man kunde använda två pennor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att det brukar bli bra så!

      Radera
  3. Jag tycker pennan ser urfin ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är nog himla snygg till dina ögon!

      Radera
  4. Supersnyggt! Jättebra tips med dubbellinjen, har jag aldrig tänkt på.

    SvaraRadera
  5. Tyckte det passade dina ögon jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! En del tycker ju att blått inte passar blåögda, men det håller jag inte heller med om!

      Radera
  6. Det var ett snyggt sätt att använda pennan på! Passar dig väldigt bra!

    SvaraRadera
  7. Har sminkat mig med exakt samma nyans på Twist-Up idag :)

    Hur tycker du att linjerna har hållit sig på plats på dina ögonlock och under ögat, under dagen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carina: Kul! Jag sminkade mig visserligen ganska sent på eftermiddagen, men sminket satt kvar när jag skulle tvätta av det.

      Radera