lördag 1 oktober 2011

Vill ha: Chanel Peridot, Quartz och Graphite


Denna fagra trio från Chanel är ju knappast någon nyhet längre, men den har verkligen letat sig in i min mentala önskelista. Eller önskelista är för svagt, det handlar om rent begär. Starkast är begäret efter Peridot och Graphite. British Beauty Blogger har hittat en ganska bra dupe, men hur ska jag få tag på den?! Eller ska man knata in på Åhléns eller Kicks nästa gång man har en rabattkupong? Kan jag verkligen köpa så dyra lack?

17 kommentarer:

  1. JA det kan du! speciellt om du har en rabattkupong. péridot är verkligen värd sina kronor, det har jättebra lackegenskaper utöver sin grymma färg!

    SvaraRadera
  2. Ja det kan du, alla andra gör det ju:) Men allvarligt talat så tror jag bara att det är Peridot som möjligtvis är värd de pengarna, de andra känns inte ett skit originella...

    SvaraRadera
  3. Skippa quartz tycker jag, men det är mest för att jag har svårt för alla sorters brunt på naglar. Och folk verkar ha väldigt blandade meningar om peridot... Tror nästan att graphite är coolare. Själv köpte jag mimosa i somras, så jag tycker inte jag har råd med chanel igen. Hade de kostat en hundring hade jag slagit till på peridot och graphite. Jag har i och för sig en 20% på Åhlens men det går nog till all about eyes som det ser ut nu.

    SvaraRadera
  4. graphite verkar vara slut på många ställen. jag hade iallafall planterat i makens minne som nyss varit utomlands om dessa coola nagellack och just detta visade sig var slut på taxfrees.

    han kom ändå hem med ett chanel-lack men det som var vårens trend - black pearl. vilket absolut inte gjorde mig ledsen alls. min snälla man, det är kärlek det! :-)

    SvaraRadera
  5. apropå peridot har jag sett någon kopia redan, är det inte från OPI?

    SvaraRadera
  6. Peridot står på min önskelista trots att egentligen inte är någon grön-person.

    SvaraRadera
  7. Maria: Tack för (o)moraliskt stöd! Det är tur att man kan få hjälp mot sitt samvete här :)

    Emma P: He he, det låter onekligen rimligt! Peridot är finast, men Graphite är också finare än man tror tycker jag...

    Malin: Åh, Mimosa! Quartz ligger inte så bra till på listan. Det är mest de andra två som lockar.

    Det är just den 20%-checken jag tänker på. AAE är också en bra investering! Den är ju grym! Glöm inte att den alltid (iallafall de fyra senaste åren) kommer i grymt bra erbjudande vid jul. Brukar vara fullstor kräm men i tub + maskara, läppgunk, remover o skuggpalett för bara lite mer än vad AAe kostar själv...

    Ingrita: Åh så snällt med Black Pearl! Den är ju också jättefin. Men detta med kopian på Peridot vill jag höra mer om! Det ska finnas några ganska lika från billiga märken i England, men de är ju lite svåra att få tag på...

    Ninni: Det är så himla fint!

    SvaraRadera
  8. Ja, det är klart att du kan spendera pengar på ett Chanellack :) Graphite är fin, om du bara ska välja en.

    Testa att provlacka först och gå ut i dagsljuset och kolla så att du inte blir besviken på lacket sedan.

    SvaraRadera
  9. Models Own har väl inte släppt sin dupe än men när den kommer är den skitlätt att beställa. jag har beställt från dem flera gånger utan problem.
    Vill du inte köpa från deras webshop säger jag som Emma, köp Peridot. De andra är inte originella nog att motivera priset.

    SvaraRadera
  10. Jag är jäkligt sugen på både Peridot och Graphite men 250 kr för ett lack känns inte rikigt ok.....men jag är vid Chaneldisken och suktar varje gång jag har vägarna förbi.

    SvaraRadera
  11. Carina: Jag har redan provlackat lite, tycker att båda är ljuvliga! Tack för köp-pepp ;)

    Sminkan: Frågan är ju om den verkligen är en dupe... Jag är dock extremt sugen på hela Beetlejuice! Även om jag gillar både Peridot och Graphite tror jag tt ni har rätt. Peridot är mest spännande!

    Lina: Ja det ääär ju mycket. Men med lite rabatt och några uteluncher bytta mot lunchlådor kanske det går att rättfärdiga...

    SvaraRadera
  12. http://www.britishbeautyblogger.com/2011/09/more-dupiness-for-peridot-from-look.html
    - det var denna jag hade läst, brittisk som du sade...

    SvaraRadera
  13. Ibland är det svårt att välja, så jag köpte ALLA! :)

    SvaraRadera
  14. Jag är en av dem som inte fallit för Peridot men däremot ett annat chanellack, coco blue.. har en 20% check som bränner i plånboken men egentligen finns inte pengarna just nu...

    SvaraRadera
  15. ingrita: Den har jag också sett. Verkar sjukt svårt att få tag på lacket, bara...

    Emma: Oj! Då ligger jag ju i lä om jag köper två :)

    FruVesa: Jag knatade begav mig till MAlmö med en sådan check idag, men så fanns inte Chanel på Åhléns City. Hur fasen är det möjligt?! Dumma Åhléns!

    Coco Blue ser fantastiskt fint ut det också =)

    SvaraRadera
  16. Jag tycker att lacken ser fantastiskt fina ut, men jag skulle aldrig kunna köpa ett så dyrt lack, tycker att OPIs 150 kr är på gränsen! :)

    SvaraRadera
  17. Josephine: De ser ju verkligen så fina ut! Jag skulle aldrig betala 150 kr för OPI, de kan man ju få billigare på annat håll.

    SvaraRadera