söndag 16 oktober 2011

Recension: Viva la Diva Soft Lips


I våras fick jag delar av Viva la Divas sommarkollektion Ibiza Party i brevlådan och det är nu hög tid att recensera!I kollektionen ingick bland annat fyra godbitar till läpparna under samlingsnamnet Soft Lips (35 kr), ett peeling-stift, ett solskyddsstift, ett med "extra care" och ett med anti-ageeffekt. Jag har testat det förstnämnda och det sistnämnda.

Det gröna peeling-stiftet med mint blev jag genast nyfiken på. Tyvärr funkar det sådär. Det är helt enkelt för få korn för att man ska lyckas få med några att peela med när man applicerar stiftet. Synd på en så fin idé! Man blir dock ganska mjuk av stiftet ändå, så betyget hankar sig upp till en tvåa.
Betyg: 2 av 5
Anit-agestiftet med vårdande a-vitamin och hallondoft är inte alls tokigt. Stiftet är riktigt bra och vårdande och mjukgörande om man inte har problem med godisdoften. Nu har jag tyvärr det och det känns inte helt omöjligt att många i målgruppen som vill ha just anit-age inte heller vill ha godisstift. Stiftet känns helt enkelt som en barnprodukt.
Betyg: 3 av 5


Sammanfattningsvis tror jag ändå att stiften kan funka bra för rätt person, och 35 kronor är ju ett trevligt pris. Jag skulle kunna tänka mig att lägga vantarna på kokosstiftet med solskydd. Sol och kokos passar ju bra ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar