lördag 1 oktober 2011

Crème de la crème?




I veckan gick jag lite ur min bekvämlighetszon och lackade med ljusbesigea Crème de la crème ur IsaDoras höstkollektion. Jag har inget emot ljusa neutrala lack, men föredrar halvgenomskinliga. Allt som oftast höjer jag just IsaDoras lack till skyarna, men Crème de la crème är ingen hit. Färgen känns osmickrande på mina händer och ytan blir randig och trist, trots att jag inte ens har randiga naglar. Den diskreta pärlemorglansen är dock fin. Vad tycker ni, hiss eller diss?

10 kommentarer:

  1. Jag säger diss, men så ogillar jag ju alla lack som är ljusare än huden. Nä, om man ska ha ett sånt här är det väl roligare med ett kritvitt?

    SvaraRadera
  2. Malin: Jag är inte så förtjust i kritvitt heller. Mörkt eller färgglatt ska det vara!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar färgen men ogillar IsaDoras penslar och höga pris. Det ska vara bra snyggt för att jag ska köpa deras lack och det här kan jag köpa billigare och bättre från andra märken.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också mer lite genomskinliga sådana lack, har just nu IsaDoras Second nail på naglarna och det trivs jag fint i.

    SvaraRadera
  5. Sminkan: Spännande att du gillar färgen, jag trodde att den var för ljust för dig också. Jag gillar ju penseln, men inte priset :) Ofta tycker jag att kvaliteten väger upp priset, men här var det kasst...

    Ninni: Second Nail är klockrent!

    SvaraRadera
  6. Är inte så förtjust i de där nyanserna, speciellt inte att ha dem som ensamt lack på mina naglar, men den passar fint att ha till en polkagrismanikyr :) Testade det i förra veckan.

    SvaraRadera
  7. Njae.. Får nog säga diss.. Trodde det skulle vara finare faktiskt

    SvaraRadera
  8. Carina: Aha, polka kanske räddar det hela =)

    FruVesa: Det trodde jag också.

    SvaraRadera