fredag 9 september 2011

Swatches: Clinique Black Honey Trend Gradient Powder Blusher + budgetaleternativ


Gradient Powder Blusher från Clinique är minsann riktigt fin, så jag tänker inte hålla på färgprover länge! Här har vi den, på bar hud på handryggen:



Om jag inte minns krokigt var det någon annan bloggare som tyckte att färgskillnaden var för liten. Det tycker inte jag, jag tror att man kan skulptera en hel del med denna!


Observanta sminknördar ser att det finns en hel del likheter mellan Clinique-rouget och Blush & Bronze Fresh Rural från IsaDoras höstkollektion Forest Groove. Utöver att båda är flerfärgade rör de sig båda i den lite dovare färgskalan. De gör sig nog ännu bättre på blek hösthud. IsaDoras är lite skimrigare, men även Cliniquen innehåller yttepyttelite sofistikerat skimmer. Vilken gillar ni bäst?

5 kommentarer:

  1. Jag kan fortfarande inte se skillnaden i dosan på alla bilder jag sett. Men jag ser ju klart och tydligt att det är en stor skillnad i dina swatchar :-) Det ser mycket snyggt och lättburet ut men tyvärr är det aningens för dyrt för min plånbok.

    SvaraRadera
  2. Jag tokgillar den från Isadora :) Måste recensera den snart :D

    SvaraRadera
  3. Veronica: Skillnaden i dosan är tydlig live. Bra att det syns på swatcherna! Du kanske kan vänta in någon rabatt :)

    Wysteriia: Den är inte dum den heller!

    SvaraRadera
  4. För min del klappar hjärtat extra mycket för Clinique's :) Ser ut att vara mindre skimmer i och mindre "bronzigt"! Jag vill ha det NU :)

    SvaraRadera
  5. My Sunshine: Det är precis rätt beskrivning! IsaDoran är också fin, men Cliniquen är liksom mer sofistikerad i skimret.

    SvaraRadera