torsdag 22 september 2011

Recension: Foot by CCS


Nu är det hög tid för recension av fot-spagrejerna från Foot by CCS! Fina fötter hör ju inte bara sommaren till, utan även hösten. Nu är ska fötterna tryckas ner i stövlar, vara barfota på yoga- eller gympamattan och glida ner i strumpbyxor utan att riva upp dem.

Först ut, Fotvårdssalvan: Den är en trevlig karbamidbomb (10%) som återfuktar skönt utan att vara alltför kladdig med 28% fetthalt. Krämen säljs i två storlekar 175 ml för 56 kr och 60 ml för 28 kronor. Jag har sällan stött på en mer prisvärd produkt. Har ni torra tassar måste ni testa!
Betyg: 5 av 5
Heel Balm (62 kr/ 50 ml) är också en bra grej! Den är avsedd för punktbehandling av torra hälar och självsprickor och har en betydligt högre karbamidhalt än Fotvårdssalva (25%) Dessutom innehåller Heel Balm även 5% själv-peelande mjölksyra. Det är kul att testa produkter som håller vad de lovar! Heel Balm är just en sådan.
Betyg: 5 av 5
CCS Fotbadsalt (49 kr) är inte heller dumt. Badsaltet består av 100% karbamid och är oparfymerat. I vanliga fall tycker jag att det är positivt med parfymfritt, men just ett fotsalt skulle kunna få dofta lite. Dock får jag erkänna att jag inte använt det så ofta som jag borde. Jag utlovar skärpning till vintern! Jag vågar faktiskt inte riktigt sätta ett betyg här. Saltet känns bra och mysigt att använda, men det kanske alla fotsalt gör?

Summa summarum, Foot by CCS är bra och prisvärda grejer. Spana på dem om dina fötter behöver lite extra omvårdnad, och det gör väl i ärlighetens namn alla fötter?

7 kommentarer:

  1. Heel balm låter verkligen som en produkt för mig! Mina fötter blir alltid så torra när vi är i Spanien och nu efter semestern har jag haft svårt att få bukt med sprickorna. Jag filar och smörjer jättemycket men de är inte helt fina ännu tyvärr... ska nog ta och köpa mig en sån tub!

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag jobbar på en yogamatta så känner jag att det här var produkter som passade mig. Särskilt heelbalm kan få flytta hem till mig typ nu.

    SvaraRadera
  3. Ninni: Hoppas att du också gillar den! Det klurigaste är ju helt klart att se till att faktiskt smörja :)

    Mrs Data: Det låter som ett härligt jobb! Heel Balm är toppen!

    SvaraRadera
  4. gilladde också alla produkterna i serien. CCS vet vad de gör när det kommer till fotvård.
    Nu måste jag bara komma igång och använda dem igen. :)

    SvaraRadera
  5. Tina: Det är enda kruxet! För att de ska funka måste man använda dem :)

    SvaraRadera
  6. Ska nog köpa mig en heel balm, krämen har jag redan och gillar starkt! :)

    SvaraRadera