fredag 16 september 2011

IsaDora Light Touch Radiant Make-up SPF 15


I dagarna släpper IsaDora en ny foundation, Light Touch Radiant Make-up SPF 15. Jag måste erkänna att jag inte använder foundation så ofta, jag har ofta svårt att hitta en passande nyans, och tycker att de flesta känns för tunga. Just därför låter Light Touch riktigt spännande!

Light Touch kommer i sex nyanser, vilket kan vara oroväckande få. Svårt att säga när det rör sig om en skirare produkt! De två nyanserna i utskicket, Sand och Almond, är naturligtvis alldeles för mörka för mig. Det återstår att se om hur ljus Nude är, och om den är för rosa eller inte.

Nu har jag babblat en massa, men jag ska bjuda på lite fakta om produkten också! Light Touch Radiant Make-up SPF 15 ska ge lyster och energi och gå att bygga från skir till medeltäckning. Den ska återfukta huden och minimera torrhetsljiner, låter som en perfekt bas till vintern! Precis som andra produkter från IsaDora är den oparfymerad och kliniskt testad. Light Touch passar alla hudtyper utom fet hy.


Slutligen: en titt på Sand och Almond på min handrygg.

3 kommentarer:

  1. Jag brukar föredra puderfoundations eller färgade dagkrämer. Men när en foundation är skir så blir den ju betydligt mer intressant, gillar inte kakiga och för täckande varianter.

    SvaraRadera
  2. Jag testar Sand på mig just nu, och den är på gränsen till för mörk. Gillar den lätta känslan, och ändå täcker den lite. Vill spana in samma nyans som dig! :)

    SvaraRadera
  3. Ninni: Precis så resonerar jag också! Jag ska se om jag kan lyckas testa en bra nyans!

    Josephine: Hoppas att Nude funkar, det låter ju så lovande! Lätt + lite täckning, det är u precis det man vill ha!

    SvaraRadera