tisdag 6 september 2011

Essie hösten 2011: Brand New Bag


Essie lanseras nu på bredare front i Sverige (hos Kicks). Jag är förtjust i märket sedan tidigare och har nyligen visat min samling här. Nu har det också blivit dags att ta en titt på höstens kollektion. Jag har sällan sett ett finare pressmaterial, måste jag säga. Så fint presenterat! På bilden ovan ser ni lacken, fotograferade på informationsbroschyren. Man ser tydligt vilka härlig höstmaterial som inspirerat - päls, tweed, filtad ull och läder.


Brand New Bag går i både höstmurriga och lite ljusare färger. Ni ser: Carry on, Lady Like Glamour Purse, Case Study, Power Clutch och Very Structured.


Jag har svårt att välja vilken jag ska ge mig på först. Vilken är ni mest nyfikna på?

10 kommentarer:

  1. Jag är inte så förtjust i Essie. Jag vet inte varför för egentligen är det ju bra lack. Men det var fina höstfärger

    SvaraRadera
  2. Det mörklila(?) känns lockande, men så går jag alltid på såna färger. Känner att om den rosagrå är riktigt fin att den kan få flytta in hos mig som ett lite unikare inslag i samlingen. Så jag röstar på den (glamour purse då).

    SvaraRadera
  3. Lady like! :) Den gillar jag..

    SvaraRadera
  4. Håller med Honi - kommer jag köpa någon kommer det vara Ladylike. Annars är jag inte så pepp på den här kollektionen faktiskt. Konstigt nog.

    SvaraRadera
  5. Jag är lite trött på alla dessa lite dammiga färger nu faktiskt. Det hindrar inte att ja gär avundsjuk på att du fått hem dem... :D

    SvaraRadera
  6. Shamrock: Jag gillar lacken mycket, även om jag ibland tycker att de är lite dyra.

    Malin: Jag lovar att swatcha så fort jag hinner :)

    Honi: Jag också!

    Mrs Data: Den gör sig faktiskt bättre i verkligheten är på bild :)

    Sminkan: :) Aha, jag har snarare inte vant mig vid dem förrän nu. Är lite långsam ibland...

    SvaraRadera
  7. Den orangeaktiga står på min önskelista! Det är höstens färg absolut!

    SvaraRadera
  8. Veronica: Det är det som jag haft mest span på innan också. Så himla fint!

    SvaraRadera