söndag 18 september 2011

Dagens öga med Clinique Lid Smoothie Antioxidant 8-Hour Eye Colour i Pinko Biloba


Mycket snart efter att Cliniques nya krämskuggor landat hos mig högg jag in på en av dem, den skirt rosa Pinko Biloba (färgprov här!). Det rör sig en fin men svårfotad rosa som passar bra i vilken basgarderob som helst. Sublimt hade problem med att skuggan lade sig i veck. Jag helgarderarade och hade primer under från början. Då satt skuggan finfint.


Till min sminkning (nästan identisk i fredags och idag) använde jag Sun Radience Skin Tone Perfector i nyansen Bronze Glow från Lumene, Laura Mercier Tinted Moisturizer SPF 20, Honey Bronze Bronzing Powder från The Body Shop Honey Bronze (färgprover), gamla rougefavoriten Luxury från Make up store, nya IsaDora-maskaran Big Bold Mascara Super Volumizing, UDPP, Clinique Instant Lift for Brows, Touche Èclat från YSL, kajalen Deep Cobalt, Lancôme Effacernes Concealer, Lid Smoothie Antioxidant 8-Hour Eye Colour från Clinique i Pinko Biloba, läppstiftet Soft Pink från The Body Shop och highlightern High Beam från Benefit.

3 kommentarer:

  1. Cliniqueskuggorna är riktigt spännande tycker jag. Dock gillar jag att använda krämskuggor som primer och det verkar ju inte dessa funka så bra till. Men det kanske blir ett köp snart, min ögonroller från märket är snart slut så jag väntar på en Clinique-gwp just nu...

    SvaraRadera
  2. Eyelinern här är ju så himla fin! Cliniques skuggor har jag inte testat, dom ser lite smått svårjobbade ut men ändå väldigt fina..

    SvaraRadera
  3. Ninni: Hrm, jag har inte testat dem som underkläder till vanliga skuggor än, det kanske funkar...

    Clinique-gwp vore trevligt! Jag är väntar nästan alltid på en sådan :) Den som ser först hojtar!

    Honi: Tack! De är inte farligt svårjobbade, de har mysig konsistens.

    SvaraRadera